שיווק אפליקציות – הדרך היחידה להשאיר את המתחרים מאחור

תוכן עניינים

הידעתם שאילו הייתם משיקים אפליקציה בשנת 2009 – הייתם מתחרים רק מול כ500 אפליקציות אחרות?

נכון לכתיבת שורות אלו, בעלי אפליקציות צריכים להתחרות מול 5 מיליון אפליקציות אחרות המוצעות בחנויות האפליקציה של גוגל ושל אפל! (גוגל נכון למרץ 20 עומדת על 2.8 מיליון אפליקציות, אפל באזור 2.3 מיליון), ההתמקדות בפיתוח אפליקציה שמתפקדת ומעוצבת כראוי היא גורם מרכזי להצלחה אבל אם המשתמשים לא יודעים שהמוצר קיים, העבודה הקשה חסרת ערך.

לא משנה על איזה צורך האפליקציה שלכם עונה – ברוב המקרים, תיווכחו לדעת שיש פתרונות קיימים דומים בשוק. יש לכם אפליקציה של מותג האופנה או חנות הבגדים שלכם? המתחרים שלכם הם חנויות האופנה הגדולות בארץ ובעולם. יש לכם אפליקציה בתחום התזונה והכושר או שפתחתם אפליקציית שעון מעורר, משחק או אפליקציית משלוחים להזמנת מוניות או אוכל? כדאי לכם מאד לבצע מחקר לפני כן ולזהות את המתחרים הקיימים בשוק. כמעט ולא קיים מישהו שלא עבר לו איזה רעיון לסטארטאפ בראש, כזה שישנה את העולם, השוק מוצף ברעיונות טובים ומקורות להשראה, לכן, לא משנה איזה פתרון האפליקציה שפתחתם מציעה – סביר להניח שתוכלו ללמוד המון מההיצע הקיים בענף שלכם.

אם זאת, המגמה ברורה, יותר ויותר אנשים בעולם משתמשים בסמארפונים ככלי עבודה שימושי לכל מה שהם מחפשים, יש שוק אדיר ופוטנציאל גבוה לאפליקציות מובייל! 

כיום, כמעט כולם משתמשים בטלפונים ניידים, בכל הגילאים, מפעוטים ועד גיל הזהב, העולם עובר דיגיטציה בהמון ענפים מדי יום ואין ספק ששוק האפליקציות טומן בתוכו פוטנציאל עסקי גבוה אם עושים זאת בצורה נכונה.

הסיבה מספר 1 והמרכזית ביותר לכישלון של סטארט-אפ נובעת מחוסר ביקוש או עניין למוצר, כלומר אין דרישה למה שאתם מציעים.

מסיבה זאת, ועל אחת כמה וכמה כדי לגבור על התחרות בין בעלי האפליקציות האחרים שמתחרים גם הם על תשומת לב הגולשים בחנות האפליקציות – תצטרכו לבצע תהליכי טרום השקה לאפליקציה שלכם, זה יכול להיות ע"י הפצת סקרים, מחקר מתחרים, מחקר שוק באמצעות כלים ברשת ועוד… הרבה יזמים מנסים לייצר מפתח למנעול שאינו קיים, זהו את המנעול שאתם רוצים לפתוח ורק לאחר מכן תתחילו בפיתוח המפתח הנכון.

שיווק אפליקציות שונה משיווק של מוצרים אחרים, ישנם לא מעט דרכים לשווק אפליקציה, במאמר זה ננסה לגעת בדרכים המרכזיות, כמו כן, נדבר על הסדר פעולות הנכון:

לשיחת ייעוץ מלאו את הטופס:

שיווק אפליקציות
שיווק אפליקציות: כל מה שחשוב לדעת

1. תתזמנו את תאריך ההשקה שלכם בחכמה

כמעט עם כל יזם שיצא לנו להיפגש, תהליך ההשקה המקורי נדחה מסיבה כזו או אחרת, אם זה בגלל עיכובים שקשורים לפיתוח או בגלל עיכובים שקשורים לחנויות האפליקציות, לעתים קרובות, אפל וגוגל לא ממהרות לאשר כל אפליקציה (בייחוד אפל) ויש צורך לבצע התאמות מחדש לאפליקציה, הטיפ שלנו אליכם, תקחו מקדם זמן בטיחות לתאריך השקת האפליקציה שלכם, ותכננו בהתאם את מהלכי השיווק.

2. מחקר שוק ובניית פרסונה

נחזור ונזכיר את החשיבות העצומה של מחקר שוק מקיף לפני ההשקה של האפליקציה שלכם, לאחר שתבנו את הפרסונה (קהל היעד שמתאים לאפליקציה שלכם) כל תהליך השיווק יתבהר לכם ותצליחו לבנות אסטרטגיה וטקטיקה שתייצר הצלחה בקמפיין הקרוב שלכם, החל משלב המיתוג, סלוגן, חווית המשתמש ועד המסרים השיווקיים וההנעה לפעולה.

3. מחקר מתחרים

יש לכם רעיון מעולה, אך אתם חייבים לקחת בחשבון שככל הנראה, קיימים אלטרנטיבות גם ישירות וגם עקיפות למוצר שלכם. כלל אצבע מרכזי להצלחה של שיווק האפליקציה שלכם הוא מחקר מתחרים מקיף, כיום יש לא מעט כלים שיאפשרו לכם לראות בצורה שקופה באילו קטגוריות בחנויות למשל תוכלו להתבלט, אילו מילות מפתח מרכזיות תוכלו להתבסס עליהן, מה לא עבד למתחרים שלכם ומה כן ועוד הרבה תובנות נוספות.

אחרי שווידאתם שקיים שוק ומספיק בשר שיצדיק את העבודה הקשה שלכם יש מספר פעולות שיווקיות שמומלץ להתחיל בהן סמוך להשקת האפליקציה בחנויות, אנחנו מחלקים אותה ל-2: עבודה בתוך האפליקציה ובחנויות (On App) ועבודה מחוץ לאפליקציה (Off App)

שנתחיל?

עבודה On App

קידום אורגני ASO לאפליקציות
כאמור, מעל 60% מהורדות אפליקציות בחנויות מתבצעות ע"י חיפוש אורגני – כלומר, גולשים נכנסים לחנויות ומבצעים חיפוש שאילתה למה שהם צריכים (ממש כמו בגוגל בצורה הרגילה), ע"י ASO – App store optimization מדויק, תוכלו להשיג חשיפה והורדות בצורה אורגנית לחלוטין, הפעילות הנ"ל מתאימה מאד לאפליקציות בהשקה, אפליקציות ללא תקציב פרסום גבוה ובאופן כללי מומלצת מאד ליזמים רבים. באמצעות ביצוע תהליכי קידום האורגני לאפליקציה שלכם, תוך התחשבות בכל גורמי ASO –  לשיפור ואופיטימיזציית עמוד האפליקציה בחנות – מתאפשר לכם להגביר את המודעות לאפליקציה שפיתחתם ולגרום ליותר אנשים להיחשף אליה ולהוריד אותה. המונח ASO מקביל פחות או יותר לSEO שמשמעותו קידום אורגני לאתרי אינטרנט, רק שבASO הכוונה לקידום אורגני לאפליקציות.

באמצעות השילוב של קידום ASO אורגני ושיווק ממומן לאפליקציה שלכם – אתם מבטיחים לעצמכם תוצאות טובות ואפקטיביות יותר.

מדריך מקוצר לשיווק אפליקציות באמצעות ASO:

בחרו שם מנצח לאפליקציה
השם של האפליקציה משפיע רבות על מידת הצלחתה וכמות ההורדות שיהיו לה. השם חייב לכלול בתוכו את מילות המפתח הרלוונטיות שהגולשים יחפשו בחנות האפליקציות ולעמוד בתקנים שלהן, תנסו לנצל במקסימום את מספר התווים שאתם מקבלים מחנות האפליקציות – זה ישתלם לכם.

השקיעו באייקון
האייקון של האפליקציה למעשה מייצג אותה ויוצר את הרושם הראשוני של הלקוח מהאפליקציה, ולכן חשוב שייראה מקצועי ואיכותי ושיהיה בולט, מעניין וכזה שאי אפשר לפספס אותו. אייקון מושקע, מקורי ומושך מעלה את הסיכויים שהגולשים ישימו לב לאפליקציה שלכם, ייכנסו לדף שלה בחנות ויתקינו אותה.

הכירו את קהל היעד שלכם ודעו כיצד למצוא אותו

השלב הראשון בכל אסטרטגיה שיווקית הוא הכרה של קהל היעד ומציאת כל הדרכים הנכונות והיעילות כדי להגיע אליו. חישבו, מה הגולשים בחנות האפליקציות עשויים לחפש אם הם מעוניינים במוצר, השירות או הפתרון שהאפליקציה שלכם עונה עליו עבורם?

בצעו מחקר מילות מפתח איכותי
בהמשך לחקר קהל היעד והמתחרים שלכם – עליכם לבצע מחקר מילות מפתח מקיף ואיכותי למציאת כל השאילות ומילות המפתח הרלוונטיות שהגולשים עשויים לחפש כדי למצוא את האפליקציה שלכם בחנות האפליקציות של גוגל או של אפל.
(למחקר מילות המפתח ניתן להיעזר בכלים כמו http://keywordtool.io/app-store , apptweak המספק מידע על נושאים וביטויים שאנשים מחפשים בחנויות אפליקציות.)

בחרו בקטגוריה מתאימה
בחירת הקטגוריה משפיעה על מיקום האפליקציה שלכם בחיפוש. למה? כי בקטגוריות פופולאריות סביר להניח שיש גם מתחרים גדולים וחזקים מאוד, השולטים על המיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש ומורידים את הסיכוי שהאפליקציה שלכם אי פעם תתברג בראש התוצאות. לכן אם יש לכם אפליקציה חדשה ולא מוכרת – נסו למצוא קטגוריה שתהיה רלוונטית מספיק, אך אולי פופולארית מעט פחות. כך תצליחו להופיע בראש החיפוש ולקבל נתח גדול יותר של הורדות.

צילומי מסך
חנויות האפליקציה מאפשרות לכם להוסיף לעמוד האפליקציה שלכם צילומי מסך – מטרתם בד"כ היא להציג בצורה ויזואלית את השימוש באפליקציה, אבל לעיתים קרובות גם משמשים לטובת הנעה לפעולה והדגשת הפיצ'רים המרכזיים שלכם. מבחינת ASO לצילומי המסך יש חשיבות ומשמעות רבה יותר בחנות האפליקציות של אפל מאשר בזו של גוגל מכיוון שבאפל באופן כללי היכולת שלכם לבצע שינויים בעמוד האפליקציה היא מוגבלת, אם זאת, נמצא כי בשתיהן התוכן של צילומי מסך אלו משפיע רבות על המרת הגולשים ממבקרים בעמוד האפליקציה למשתמשים. בגוגל תוכלו לבצע A/B טסט לצילומי המסך והאייקון בשביל להבין איזה תמונות ממירות יותר, באפל זה לא אפשרי. השתמשו בתמונות חזקות כדי לתת לגולשים טעימה ממה שאתם מציעים או הסבר טוב יותר על מה יש באפליקציה בפועל.

תיאור 
התיאור גם הוא משפיע על המרת הגולשים למשתמשים באפליקציה ולכן הוא חייב לא רק לכלול את מילות המפתח המתאימות אלא גם להיות מעניין, מקצועי ומניע לפעולה. השתמשו בתוכן שאתם יכולים להכניס בעמוד האפליקציה שלכם כדי להסביר כיצד היא יכולה לענות לגולשים על צרכיהם או איך היא יכולה לפתור להם בעיות. בתיאור הקפידו להציג את יתרונותיכם על פני המתחרים, להדגיש את הייחודיות שלכם ולמשוך את הגולשים להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה.

יחסו חשיבות לדירוג האפליקציה ולביקורות שלה
לדירוג והביקורות שמקבלת האפליקציה שלכם משמעות גבוה – הם משפיעים רבות על מיקומי האפליקציה בתוצאות החיפוש לגולשים, וכן על שיעורי ההמרה המבטאים את הורדות האפליקציה מתוך כלל המבקרים בעמוד שלה בחנות האפליקציות.
הוסיפו לאפליקציה שלכם הודעה המבקשת מהמשתמשים לדרג את האפליקציה אם נהנו מהשימוש בה ותזמנו את ההודעה כך שתקפוץ להם מפעים לפעם אם עוד לא עשו זאת.

בניית קישורים – גם בקידום אפליקציות
כמו בתחום הקידום האורגני של אתרי אינטרנט, גם בעולם קידום האפליקציות משתמשים באסטרטגיית בניית הקישורים, בעיקר כאשר משווקים אפליקציות אנדרואיד ב-Google Play. שיטה זו מאפשרת לאפליקציה שלכם להיחשף לקהל רלוונטי נוסף ולקבל הורדות לאפליקציה גם מאתרים חיצוניים כמו אתרי טכנולוגיה, חדשות, ביקורות ואקטואליה – שזה דבר שגוגל אוהבת ומקדמת במיוחד.

עבודה בתוך האפליקציה
חנויות האפליקציות אוהבות מאד שהיוזרים שלכם שוהים הרבה זמן בתוך האפליקציה ומשתמשים בה, מה שהם פחות אוהבות, זה שיוזר מוריד אפליקציה ומוחק אותה תוך זמן קצר. אחד הדרכים הטובות לשפר זמן שהיה בתוך האפליקציה מתאפשר ע"י הטמעת קודי מעקב ואנאליטיקה בתוך האפליקציה, תהיו קשובים לתנועה שמתבצעת בתוך האפליקציה, תאזינו לקריסות, נטישות ובאופן כללי נתחו את חווית המשתמש כל הזמן, מה שלכם מובן מאילו לעיתים קרובות ליוזר הפשוט אינו ברור כלל, תנסו לתת למכרים להשתמש באפליקציה ובחנו את השימוש בה כל הזמן.

עבודה Off App

קידום ממומן לאפליקציות
על ידי קידום ממומן של האפליקציה אתם יכולים להציג פרסומות למשתמשים שגולשים באפליקציות רלוונטיות הדומות לזו שלכם וכך לקבל חשיפה רבה יותר לאפליקציה שלכם לגולשים שיש סיכוי גבוה שיתעניינו במה שאתם מציעים.
בניית מודעות ממומנות לקידום אפליקציה בונים דרך מערכת הפרסום של גוגל הנקראת Google Ads. בניית קמפיין לקידום אפליקציה זהו תהליך דומה לבניית קמפיינים רגילים בגוגל, המפנים לדפי נחיתה או אתרי אינטרנט. גם כאן עליכם להגדיר את תוכן הפרסומת הממומנת בהגבלה לכמה משפטים קצרים בהם כדאי להדגיש את הערך המוסף של האפליקציה ואת יתרונותיה, וכן תיצטרכו להגדיר תקציב ומחיר לביד (להורדה).
היתרון של הקידום הממומן לאפליקציה הוא העובדה שהוא מאפשר לכם להציג אותה כמודעה בתוצאות החיפוש של חנויות האפליקציה, כפרסומת באפליקציות אחרות או בחיפוש בגוגל  – ואתם יכולים לגרום לזה לקרות בצורה מיידית וכך לקבל יותר הורדות בטווח הקצר. החיסרון של הקידום הממומן הוא העובדה שלא תקבלו יותר הורדות ממאמצי הקידום הללו, בשנייה שתעצרו את הקמפיין ותפסיקו לשלם על הפרסום.

שיווק באמצעות מאמרים
אחד הדרכים הטובות ליצירת כמות גבוה של הורדות היא ע"י קידום מאמרי תוכן, ע"י מאמר טוב בתוך בלוג מוכר, אתר חדשות או אפילו קבוצת פייסבוק עם השפעה אתם מצליחים לייצר social proof, ראשית, הלקוחות מקבלים מכם רושם של אפליקציה אמינה שנבדקה ע"י אנשים, שנית, ברמה הפסיכולוגית, תצליחו ליצור למשתמשים הפוטנציאליים תחושת פספוס אם הם לא יורידו את האפליקציה, המאמצים המקדימים שונאים לפספס הזדמנויות חדשות, כתבה זו אחלה דרך להגיע אליהם.

Growth hacking
לחשוב מחוץ לקופסא, כבר אמרנו? אם היתה נוסחה אחת שעובדת בעולם השיווק, החיים היו הרבה יותר פשוטים, אם ניקח את אותה אפליקציה עם פונקציונאליות זהה ועיצוב זהה ונשווק את שתיהן במקביל דרך אותן טקטיקות – סביר מאד להניח שהתוצאות יהיו אף שונות אחת מהשניה, נסו לכוון לשוק קטן תחילה, חשבו היכן היוזרים הפוטנציאליים שלכם נמצאים, ממש פיזית, היכן הם מבלים ומקדישים את זמנם במהלך היום, נתחו את סדר היום שלהם. אחרי שעשיתם זאת, חשבו איך להגיע בצורה לא שגרתית אליהם, זה יכול להיות דרך משפיענים\מובילי דעה, קבוצות פייסבוק גדולות, פלטפורמות שכבר אוגרות בתוכם משתמשים פעילים, ערוצים אחרים ומדיות חברתיות. הנקודה היא שתנסו לחשוב לא שגרתי ומחוץ לקופסא, אנשים נוטים להיות מקובעים בכל מה שקשור לתהליך השיווקי שלהם, לעיתים התשובה נמצאת ממש מתחת לאף.

ייעוץ והכוונה בשיווק אפליקציות
החלטתם שאתם מעוניינים להתחיל תהליך שיווק אפליקציה? 

באמצעות אבחון קצר של האפליקציה שלך נוכל לעזור ולייעץ גם לך כיצד ניתן להיחשף לקהל גדול יותר, להופיע בתוצאות טובות יותר בחיפוש, ולהתבלט מבין המתחרים. 

אנחנו זמינים בשבילך!

לשיחת ייעוץ מלאו את הטופס:
מחבר המאמר:
Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226