7 פרמטרים למדידת ההצלחה של קמפיין שיווק דיגיטלי לעסקים

אין דרך אחת למדוד הצלחה של קמפיין שיווק דיגיטלי. בשורה התחתונה, הנתון החשוב ביותר הוא יחס עלות מול תועלת (ROI) – כמה השקעתם מול כמה קבלתם. לפני כן, יש לא מעט נתונים ומדדים שאפשר להתייחס אליהם, לנטר אותם ולהתחשב בהם. הנה 7 דוגמאות לפרמטרים שתמיד כדאי לכם למדוד ולנתח בשביל להעריך ולאמוד את הצלחת השיווק שלכם.

תוכן עניינים

1. טראפיק לאתר

כל עוד אתר או דף נחיתה מהווים חלק ממארג השיווק הדיגיטלי שלכם, ובפרט אם הם המרכז שלו – הנתון הזה בר משמעות. כדאי לבדוק מאיפה מגיע הטראפיק, מה ה-CTR, וכמה אתם משלמים בממוצע על כל גולש שמגיע לאתר, בין אם הוא מגיע דרך קמפיין בפייסבוק, קמפיין בגוגל או בכל דרך אחרת. כשמדובר בקידום אתרים אורגני, נתון זה חשוב במיוחד לצורך הערכת הצלחת מאמצי הקידום שלכם. הגעה לאתר אמנם אינה חשובה כמו ליד או רכישה, אך ניתן למדוד אותה ולהתייחס אליה כאל המרה לכל דבר ועניין.  

2. השארת ליד

טופס לידים בפייסבוק וטופס יצירת קשר באתר שלכם הם מקורות ראשיים למעקב לידים. כמובן שליד הוא המרה משמעותית וחשובה, ואחד מהפרמטרים העיקריים לעקוב אחריהם. במקרים שבהם אין אפשרות לבצע רכישה בפועל באתר, ניתן להתייחס להשארת ליד כאל ההמרה הגבוהה ביותר של השיווק הדיגיטלי שלכם. תמיד כדאי לבדוק מאילו קהלים, קמפיינים וערוצים שיווקיים מגיעים הלידים שלכם, ולהשקיע בהם יותר, או להשקיע בשיפור אלו שפחות מניבים לידים.  

3. אחוז נטישה

אחוז נטישה מודד את שיעור הגולשים שביקרו רק בדף אחד ויחיד באתר שלכם. אם קמפיין שבניתם הוביל לדף מסוים באתר, והגולש לא המשיך לפחות לדף אחד נוסף – הוא הגדיל את אחוז הנטישה. לכל אתר יש אחוז נטישה מסוים, אך אחוז נטישה גבוה עשוי לרמוז על מספר בעיות אפשריות – מהירות טעינה נמוכה, תוכן לא איכותי, דף נחיתה עם שגיאה – ועוד. בשורה התחתונה, משמעות הדבר היא שהגולש לא חש צורך להמשיך לקרוא ולגלוש, ובמקרים רבים – זהו סימן שלילי עבורכם. כדאי להשקיע בחוויית המשתמש ובאיכות התוכן ולכוון את הקהל הנכון לעמודים הנכונים, וכך להוריד את אחוז הנטישה.

4. שיחות טלפון

שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים, בין אם הם חייגו באופן ידני או השתמשו בכפתור ליצירת קשר טלפוני, הן גם פרמטר חשוב. כשהגולש מתקשר – כנראה שהוא ראה משהו שמעניין או מסקרן אותו, והוא רוצה לדעת יותר. זהו בהחלט ליד חם שכדאי לעוט עליו, וזאת הזדמנות טובה עבורכם למכור בפועל.

5. מכירות באתר

אם יש לכם חנות וירטואלית או כל אתר שמאפשר ביצוע עסקאות אינטרנטיות, כמובן שהמכירות שמתבצעות בהם הן הפרמטר הגדול והחשוב ביותר עבורכם, וכזה שקל לעקוב אחריו. זוהי השורה התחתונה, שמשקללת את כל הפרמטרים האחרים, ואם אתם מצליחים למכור ומשיגים יחס חיובי בין עלויות הפרסום להכנסות ממכירות, אפשר להסיק שהשיווק שלכם מצליח לפחות באופן חלקי – וזה כבר טוב. כמובן שאין מן הנמנע שאפשר לשפר ולמטב עוד יותר את השיווק.

6. אחוזי צפייה בוידאו

אם אתם מפרסמים וידאו מסוים כחלק ממאמצי השיווק שלכם, ובפרט אם הוא ארוך יותר מדקה, כדאי לבדוק את אחוז הצפייה הממוצעת בו, וכמה מהגולשים הסתקרנו מספיק בשביל לצפות בחצי או יותר ממנו. כך תוכלו לבדוק האם אתם מפרסמים לקהל הנכון, ועד כמה אפקטיבי, מעניין ומושך הוידיאו עצמו.

7. מעורבות בסושיאל

מעורבות בסושיאל היא תמיד סימן טוב, ובפרט אם זאת גם המטרה העיקרית של השיווק שלכם באותה נקודה בזמן. תגובות, לייקים ושיתופים הן דרך מצוינת לעקוב אחרי האינטראקציה עם הגולשים. מעורבות (Engagement) היא נושא חשוב מאוד בשיווק דיגיטלי, ואם אתם זוכים למעורבות גבוהה – כנראה שעשיתם משהו נכון בבחירת הקהלים, בבחירת המסרים ובקריאייטיב שבו השתמשתם.

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226