כל מה שרציתם לדעת על ASO – קידום אפליקציות

במאמר הבא תמצאו את כל מה שרציתם לדעת על: מה זה ASO, איך הוא מאפשר לכם לקבל יותר הורדות לאפליקציה שלכם, טיפים לאיך עושים קידום ASO נכון ולמה כדאי לכם לבחור רק בחברה המתמחה בקידום אפליקציות לביצוע עבודה זו.

אז עמלתם רבות על אפליקציית המובייל שלכם והגעתם כבר לתהליך ההשקה, אבל לא יודעים כיצד להתקדם מכאן? השלב הבא בתהליך הוא שלב שיווק האפליקציה. בשלב זה עליכם להגביר את המודעות לאפליקציה שלכם באמצעות פעולות קידום אורגני או ממומן ולגרום לכך שהאפליקציה תיחשף לקהל גדול ככל האפשר.

במאמר הבא נדבר על קידום אפליקציות מסוג ASO – שזהו קידום הנחשב לאורגני, שכן הוא כולל ביצוע תהליכי אופטימיזציה, שמטרתם להוביל להורדות רבות יותר של האפליקציה, מבלי להשקיע כסף על קמפיינים ממומנים (מה שנקרא קידום ממומן).

תוכן עניינים

ASO

למה אסור לוותר על קידום ASO לאפליקציה?

אם האפליקציה שלכם כבר עלתה לחנות האפליקציות, אך לא זוכה לכמות ההורדות שציפיתם שתגיע – כדאי שתישקלו לבצע פעולות שיווק ASO לאפליקציה.
מפתחי אפליקציות, בעלי חנויות ועסקים וכן אנשי שיווק בדיגיטל כבר יודעים כי קשה מאוד להשיג מכירות מהאינטרנט, הורדות לאפליקציה או כל מעורבות אחרת מצד הגולשים – מבלי לבצע קידום אורגני או ממומן. זאת מכיוון שהתחרות בין בעלי העסקים גדולה מבעבר וזה מקשה על העסק או האפליקציה שלכם להתבלט בתוך המגוון העצום שיש בדיגיטל. למעשה, האפשרות שתקבלו את כמות ההורדות המיוחלת לאפליקציה שהשקתם, מבלי לבצע לאפליקציה קידום ASO – הינה כמעט בלתי אפשרית.

מהו קידום ASO לאפליקציות?

ASO זה בעצם ראשי תיבות של App Store Optimization – והכוונה לביצוע פעולות אופטמיזציה לאפליקציות במסגרת החנות שבהן הן נמכרות, שמטרתן להגדיל את כמות ההורדות האורגניות של האפליקציה.
זוהי הדרך האולטימטיבית לשיווק אפליקציות שכן היא גורמת לכך שהאפליקציה תיחשף לקהל גדול ורלוונטי על ידי כך שתופיע במיקומים גבוהים ככל האפשר במנוע החיפוש של חנויות האפליקציה.

מה הקשר בין ASO לSEO?

כאמור, ב-ASO הכוונה למעשה לקידום אורגני לאפליקציה, תוך התמקדות בחנויות בהן היא נמכרת.
קידום אורגני לאפליקציה מסוג ASO מקביל פחות או יותר לSEO – Search Engine Optimization, שזהו קידום אורגני לאתרי אינטרנט תוך התמקדות בביצוע פעולות אופטימזציה בהתאם למנוע החיפוש של גוגל.
ASO לוקח השראה מה-SEO ובעצם מתבסס ברובו על הטכניקות של קידום אורגני לאתרים, כמו: מחקר מילות מפתח ושילובן במיקומים המתאימים באתר או בחנות האפליקציה, שיווק באמצעות תוכן, שיפור יחסי המרה ופעולות אחרות למטרות אופטימיזציה למנועי החיפוש.

איך שיווק באמצעות ASO תורם להגדלת כמות ההורדות לאפליקציה?

רוב ההורדות לאפליקציות מגיעות מהחיפוש בחנויות האפליקציות של Google Play או של  App-Storeונמצא כי זהו המקור ליותר מ60 אחוז מההורדות של רוב האפליקציות.
לכן ביצוע פעולות אופטימיזציה לאפליקציה במסגרת מנועי החיפוש של החנויות בהן היא נמכרת או משווקת – הינו תהליך חובה שאסור לכם לוותר עליו אם אתם מעוניינים להגיע לקהל גדול שיכיר את האפליקציה שלכם ויוריד אותה.
עשיית פעולות אופטימיזציה אלו, הנקראות באנגלית בקיצור ASO, היא זו שתגרום לכך שאנשים יימצאו את האפליקציה שלכם כאשר הם מחפשים ביטויים שונים במנוע החיפוש של חנויות האפליקציה, והיא מבטיחה שיותר גולשים ישימו לב לאפליקציה שלכם, ויורידו דווקא אותה.

טיפים לביצוע ASO וקידום אורגני לאפליקציה

ניתן לכתוב רבות על איך לעשות קידום אורגני נכון לאפליקציה לשם קידומה במנוע החיפוש של חנויות האפליקציה, ולשם כך יש צורך במאמר נפרד. אך בכל זאת אספנו עבורכם כמה טיפים שנסקור כאן בקצרה:

בחירת שם מתאים לאפליקציה – ביחרו בשם שהוא לא רק ייחודי, מקורי ויוצא דופן, אלא בשם שגם מכיל את מטרת האפליקציה וייעודה. שם האפליקציה חייב לכלול את הביטוי שהגולשים הרלוונטיים יחפשו במנוע החיפוש כדי למצוא אפליקציה שמספקת צורך כמו זה שהאפליקציה שלכם עונה עליו. אחרת, אתם פשוט מפספסים כמות עצומה של קהל פוטנציאלי שעשוי להוריד את האפליקציה שלכם אם תופיע עבור הביטויים המתאימים בחיפוש.

מחקר מילות מפתח ושילובן במיקומים המתאימים – כמו בקידום אתרים אורגני בגוגל, גם בקידום אפליקציות ישנה חשיבות רבה לעשיית מחקר מילות מפתח איכותי ולשילוב הביטויים הרלוונטיים – כאלה עם נפחי החיפוש הגדולים אבל מנגד שלא יהיו תחרותיים מדי, כדי שיהיה לכם סיכוי טוב להתברג בטופ של החיפוש. מילות מפתח אלו יש להזין בשם האפליקציה ובתיאור שלה.

ביצוע A\B Tasting   – פרסום באינטרנט, אורגני או ממומן, כולל תהליכים רבים של ביצוע A\B Tasting  – שזהו מעין תהליך של ניסוי וטעייה או עריכת ניסוי של ממש, אם תרצו בכך. הכוונה במבחן הa\b  היא השוואה בין 2 תכנים שונים המיועדים לשיווק בדיגיטל הזהים בכל למעל שוני בגורם אחד בכל פעם, ומדידת הבדלי הביצוע ביניהם, מבחינת יחסי ההמרה. כשמדברים על יחסי ההמרה בתחום קידום אורגני לאפליקציות הכוונה לכמות הגולשים שהורידו את האפליקציה מתוך כל אלו שביקרו בעמוד שלה בחנות. באמצעות שימוש באתרים ותוכנות מתקדמות המתממשקות לאפליקציה שלכם תוכלו לבדוק נתונים אלו לאורך זמן, תוך שינוי פרטים כמו שם האפליקציה, תמונת הלוגו שלה או התוכן בעמוד האפליקציה בחנות.

התייחסו בחשיבות רבה לביקורות של האפליקציה – מחקרים בתחום השיווק בדיגיטל מצביעים על החשיבות הרבה של הביקורות בהנעת הגולשים לפעולה הרצויה. ביקורות טובות כמובן מגדילות משמעותית את הסיכוי שמשתמשים רבים יותר יורידו את האפליקציה שלכם, ולהפך. נסו לאסוף ביקורות טובות רבות ככל האפשר מחברים, מכרים, ובאמצעות בקשת עזרה מפורומים או מחברת קידום אורגני לאפליקציות, והתייחסו בחוכמה לביקורות השליליות והגיבו להן בצורה הראויה והנכונה.

צרו תוכן אפקטיבי, אינטראקטיבי ומנצח – התוכן הוא המלך לא רק בקידום לאתרים, אלא גם בשיווק לאפליקציות. הזנת מילות המפתח בצורה סתמית בהגדרות לא תספיק כדי לדרג אתכם במנוע החיפוש של חנויות האפליקציה. את מילות המפתח יש לשלב בצורה טבעית בטקסט, ששצריך לספק ערך מוסף לגולש ואמור לעניין אותו במה שהאפליקציה שלכם מציעה, ולהניע אותו לפעולה הרצויה – הורדת האפליקציה ושימוש בה.
התוכן של תיאור האפליקציה שלכם חייב לספק הסבר ברור לגולשים בנוגע לצורך שהאפליקציה שלכם עונה עליו ולהסביר כיצד היא עושה זאת, תוך הבלטת ייחודיותכם על פני המתחרים – וכל זאת תוך עמידה במגבלת התווים לתיאור עמוד האפליקציה בחנות.

למה כדאי לבחור רק בחברה המתמחה בקידום ASO לאפליקציות?

כאמור, קידום ASO אמנם מקביל לSEO ומבוסס על תחום הקידום האורגני לאתרי אינטרנט, אך עדיין קיימים הבדלים מהותיים בין השניים.
הכוונה בכך היא שאם אתם מעוניינים בקידום ASO לאפליקציה – לא כל חברת קידום בדיגיטל או שיווק באינטרנט תוכל לספק לכם את המענה המתאים עבורכם.
כדי לבצע שיווק ASO יש צורך בחברה המתמחה בקידום אפליקציות, המכירה את התחום מקרוב ובקיעה בכל החידושים בעולם זה. ביחרו בחברה בעלת ניסיון בקידום אפליקציות בחנויות האפליקציה של App-Store ושל Google Play ובעלת ידע רב בשיווק אפלקיציות בתחומים רבים ושונים, תוך נקיטה בכל השיטות הכי אפקטיביות להגדלת כמות ההורדות של האפליקציה.

החלטתם שאתם מעוניינים בקידום ASO לאפליקציה שלכם? הגעתם למקום הנכון.
אנו בחברת Y-Media מספקים את הפיתרון המושלם למעוניינים בשיווק אפליקציות ASO מקצועי ובקידום אורגני לאפליקציות. יש לנו ניסיון רב בפרסום אורגני לאפליקציות וגם בקידום ממומן לאלפליקציות ונשמח ללוות גם אתכם בתהליך – עד שתחצו את רף ההורדות המיוחל וגם מעבר.

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226