מהם לידים בתחום הפיננסים?
עולם הפיננסים הוא שם גג למספר תחומי עיסוק, אשר לאו דווקא חופפים האחד עם השני. למשל, לידים להחזרי מס או לניוד קופות גמל, לאו דווקא יהיו רלוונטיים לאלו העוסקים במסחר בפורקס. עם זאת, בדרך כלל, כשמדברים על לידים לפיננסים מתכוונים ללידים בתחום החיסכון הפנסיוני. המטרה היא "לדוג" לקוחות המתעניינים בכל מיני דברים הקשורים לחיסכון הפנסיוני שלהם: קרנות פנסיה, קופות גמל להשקעה, ניוד קרנות פנסיה, הלוואות מקרן הפנסיה ועוד.
המטרה השיווקית בהרמת קמפיין לידים פיננסים, היא בעיקר להגיע למעמד מכירה מול לקוחות פוטנציאליים שהצליחו לחסוך כמה שיותר כסף בחסכונות הפנסיונים שלהם (קרנות השתלמות, קופות גמל, פוליסות חיסכון, קרנות פנסיה וכדומה), ולהציע להם שירותים שיכולים להיות רלוונטיים להם: התאמה של חיסכון פנסיוני, הלוואה על חשבון קרן פנסיה, קופות גמל לחיסכון ועוד. בגדול, השירותים העיקריים בתחום של לידים לפיננסים מפורטים ברשימה להלן:
- לידים לניוד קופות גמל
- לידים לתיקון 190
- לידים להוזלת קרן השתלמות
- לידים להשקעות אלטרנטיביות
- לידים לניוד פוליסות חיסכון
- לידים לניהול תיקי השקעות
- לידים להחזרי מס
- לידים לרואי חשבון
- לידים למסחר עצמאי
- לידים לפורקס
- לידים להלווואות
- לידים למשכנתאות
- לידים לביטוח
למי מתאים לידים לפיננסים?
לידים לפיננסים מתאימים לחברות ביטוח, בתי סוכן, סוכנויות וסוכנים פנסיוניים, סוכני ביטוח, פמילי אופיס ובתי השקעות אשר מתמחים בתכנון פיננסי וניהול כספים של לקוחות. בעקבות התחרות העזה בתחום הביטוח, יותר ויותר אנשים מתחום הביטוח נכנסו או התרחבו לעיסוק בתחום הפנסיוני, אשר טומן בחובו פוטנציאל עסקי רב (למען הסר ספק, נסביר שיש סוכני ביטוח שיש להם אישור למכור ביטוחים פנסיונים, אולם ישנו תחום נוסף והוא ייעוץ פנסיוני, והוא אדם הפועל ברישיון בתחום של ייעוץ פנסיוני).
מה הופך את הלידים לפיננסים לתחום כל כך מאתגר?
תחום הלידים לפיננסים, הוא אחד האזורים המאתגרים יותר בעסק של שיווק לידים, וזאת עקב כמה מאפיינים ייחודיים לתחום.
- החזר השקעה נמוך – בניגוד לביטוחים, עמלת ההיקף נמוכה יותר כשמדובר על מכירה בתחום החיסכון הפנסיוני. לכן, נדרש להגיע ללידים בעלי צבירה כספית גבוהה בשביל להצדיק את פעילות שיווקית ממומנת. מדובר במשימה מורכבת יותר, שהרי מדובר בקהל בעל אוריינות פיננסית, שיודע באמת מה הוא רוצה וצריך, ואי אפשר למכור לו "סתם".
- מחירי ליד גבוהים – מאחר ולקוחות שאין להם צבירות הון הם למעשה לידים לא רלוונטיים, הסינון הדרוש להשגת לידים רלוונטיים הוא רב יותר. ככל שמסננים יותר לידים רלוונטיים, כך כל ליד הופך יקר יותר.
- שוק מוצף במוכרים אקטיביים– שיחות השיווק בתחום הפיננסים הן רבות. אנשים רבים מקבלים שיחות טלפניות או הצעות בתחום הפיננסים על בסיס קבוע – ייתכן אפילו מדי שבוע או מדי יום. כך שרבים מהם כבר שבעים מכל ההצעות הללו, ואין להם כבר סבלנות לשמוע הצעות נוספות בנושא. קשה למכור ללקוחות שלא רוצים להקשיב לנו.
- לקוחות רלוונטיים שמוצו על ידי אחרים – לא פעם קורה מצב בו גם במידה וחברת הלידים השיגה לידים איכותיים בתחום הפיננסים, לפעמים יכול להיות שהמתעניינים הפוטנציאליים כבר ביצעו את השינויים שמתאימים להם, וניצלו את הרפורמות וההזדמנויות הפיננסיות שלהם – כך שבעצם אין לנו מה למכור להם.
- תחרות גבוה – חברות גדולות מאד במשק מתחרות על אותם לקוחות. לדוגמא: חברות ביטוח ובתי השקעות. מערכות פרסום ממומן הן למעשה מכרז יקר המתבצע במהירות של אלפית השנייה: ברגע שיש תחרות גבוה המחירים עולים.
לידים לפיננסים – טיפים ומקורות להשגתם
כדי להשיג לידים בתחום הפיננסים, נדרש להיות מדויק מאד. ריכזנו עבורכם כמה טיפים חשובים להצלחה בתחום:
- הגדרה של קהל היעד- יש להגדיר קהל יעד בצורה. מדובר בתיחום לא פשוט, שהרי כאמור מדובר באנשים אמידים יחסית, בעלי אוריינות פיננסית מצד אחד, שאינם מודעים לכל היתרונות שאפשר לקבל בחיסכון פנסיוני (או לכל הפחות, לא היה להם חשק להתעסק בזה).
- תוכן משכנע: חשוב לספק לקהל תוכן המלמד אותו לגבי השירותים המוצעים והערך אותו הם מקבלים משירותים אלו. למשל: היתרונות של תיקון 190, מאפשרים לחוסכים להעביר כסף פנוי שיש להם, וליצור לעצמם תוכנית חיסכון מעולה לפנסיה פטורה ממס. אין שום סיבה כמעט לא לעשות את זה, אלא שלא כולם מספיק מודעים לאפשרות הזאת. לכן, אם אנו יוצרים תוכן שמעביר את המידע בצורה תמציתית וברורה, אנחנו עושים דרך משמעותית לקראת המרת הליד ללקוח משלם. חשוב לציין שהתוכן חייב להיכתב במקצועיות: מדובר בלידים איכותיים, שיהססו מאוד לתת אמון בבעל מקצוע שלא נראה מקצועי.
- מודעות להיבט של קידום אתרים: חשוב להשתמש בכתיבה מונחית SEO כדי להביא לקוחות פוטנציאליים ממנועי החיפוש בצורה אורגנית.
- משיכת לידים: ניתן ליצור "מגנט לידים" כמו יצירת מדריך חינם, ספר אלקטרוני חינם וכדומה. אם אתם מספקים ערך לגולשים, זה חוזר אליכם בדרכים אחרות.
- אירועים ושיתופי פעולה: השתתפות באירועים בתעשייה כגון כנסים ואירועי נטוורקינג מספקת הזדמנות מעולה ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולבנות מערכות יחסים. בנוסף, יצירת קשר עם עסקים אחרים ומשלימים בתעשייה עוזרת ביצירת לידים באמצעות קידום צולב.
ניסינו הכל, אבל זה לא עובד. מה עושים?
בשלב הזה, כנראה שאתם צריכים לפנות למומחים בשיווק לידים בתחום הפיננסים. אנחנו בנינו המון קמפיינים אפקטיביים בתחום, ויודעים כיצד לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, כך שנוכל להכניס כסף ללקוחות שלנו. בזכות לידים איכותיים בתחום הפיננסים, המגיעים אליכם ישירות, תוכלו לבצע מכירות ממוקדות מאוד, וכך להתמקד בליבת העסק שלכם ולטפל בתזרים הלידים הקבוע שלכם, זה שמגיע בזכות בעקבות המוניטין שלכם.
אם אתם מעוניינים ביותר לידים איכותיים, כדאי שתיפנו רק לחברת לידים מובילה ומומלצת, המתמחה בתחום הלידים לפיננסים – כמונו, בחברת Ymedia על מנת שתוכלו להיות בטוחים שאתם נמצאים בידיים טובות. אנחנו ב-Ymedia מקפידים על כך שאתם תקבלו לידים חמים ואיכותיים, בין אם מדובר בהזמנה חד-פעמית או בקניית לידים על בסיס קבוע, כי מהניסיון הרב שלנו, אנחנו יודעים מה החשיבות של כל ליד מוצלח.