כמו שכבר הוזכר קודם, מדובר רק בקצה הקרחון. כשמדובר בשיווק אוטומטי ואוטומציות, אסטרטגיה טובה העונה על צרכי העסק יכולה להכפיל ולשלש את היקף המכירות ולעיתים, לספק חיסכון מיידי בעלויות השוטפות!
ברור לכולנו עד כמה שיווק אוטומטי ממלא תפקיד חשוב בשלבי ההמרה והסגירה, אך מה לגבי מסע הלקוח? איני מתכוון להעמיק בנושא המשפכים השיווקים ומסעות הלקוח (נשמור זאת לפוסט אחר), אם כי אוטומציה שיווקית משחקת תפקיד מרכזי באסטרטגיות שיווק מורכבות בהן הלקוחות נחשפים למותג מספר פעמים במגוון ערוצים.
שיווק אוטומטי שבנוי בצורה נכונה הינו כלי מעולה לשיווק דיגיטלי אשר יגדיל בצורה משמעותית את מספר הלקוחות שיצאו מהמשפך וגם אם הם יצאו, נוכל להחזירם שוב. למשל, ניקח לדוגמה בעל עסק שמקבל פנייה ממתעניין חדש שבסופו של יום מחליט שלא לבצע רכישה מכיוון שהוא עוד לא בשל (רק חוקר ומתעניין). אין ספר כי מתעניינים מהסוג הזה יכולים להיות לידים חמים בעוד חודש ולכן עלינו לוודא כי אנחנו דואגים להישאר בתודעה של אותו לקוח אם בעזרת מיילים אוטומטיים, רימרקטינג, SMS בגזרת האוטומציה או באמצעות פולו אפ (למשל שיחת טלפון שתיגזול זמן – אם הוא יענה בכלל).