איך שיווק אוטומטי יכול לבוא לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים?
שיווק אוטומטי אינו נחלתם הבלעדית של חברות עם 500 עובדים ותקציבי ענק. שיווק אוטומטי הוא החבר הכי טוב של העסקים הקטנים והבינוניים – הרי אזיה בעל עסק לא היה רוצה עוד יום בשבוע? (ואני לא מגזים).
גם מארק צוקרברג בעצמו הצהיר לאחרונה שמטרת מטא היא לאפשר לכל עסק, קטן כגדול, לבצע פרסום מקצה לקצה בעזרת בינה מלאכותית – בלי צורך במומחי פרסום או קריאייטיב. המגמה ברורה: כל עסק יהפוך למכונה אוטומטית לשיווק, ללא מאמץ אנושי מיותר.
מלבד חסכון אדיר בזמן וכוח אדם, שיווק אוטומטי משפר משמעותית את ביצועי הקמפיינים:
- יצירת וטיפוח לידים – יצירת מתעניינים חדשים מתחיל מפיתוח נוכחות דיגיטלית נאותה. שיווק אוטומטי מייעל את כל התהליך, החל מבניית עמודי נחיתה, קמפיינים, דיוור במייל, הפקה וניתוח כל דוח אפשרי ואפילו ביצוע של המכירה עצמה!
- וודאות ושקיפות – תנו לאוטומציה לעבוד עבורכם בכל הקשור לניתוח פעולות השיווק השונות כמו אילו פוסטים זכו להרבה חשיפה או כמה לקוחות באמת קוראים את המיילים שלכם. בעזרת שיווק אוטומטי, כל המידע אודות הלקוחות שלך נאסף ומאורגן בהתאם לצרכי העסק.
- מהירות – על פי מחקר של אוניברסיטת הרווארד, צרכנים נוטים לרכוש פי 7 יותר מחברות ונותני שירות המספקים מענה תוך שעה. אז למה לתת ללקוחות להמתין בזמן שמערכת אוטומטית יכולה להבטיח מענה מיידי?
כמו שכבר הוזכר קודם, מדובר רק בקצה הקרחון. כשמדובר בשיווק אוטומטי ואוטומציות, אסטרטגיה טובה העונה על צרכי העסק יכולה להכפיל ולשלש את היקף המכירות ולעיתים, לספק חיסכון מיידי בעלויות השוטפות!
ברור לכולנו עד כמה שיווק אוטומטי ממלא תפקיד חשוב בשלבי ההמרה והסגירה, אך מה לגבי מסע הלקוח? איני מתכוון להעמיק בנושא המשפכים השיווקים ומסעות הלקוח (נשמור זאת לפוסט אחר), אם כי אוטומציה שיווקית משחקת תפקיד מרכזי באסטרטגיות שיווק מורכבות בהן הלקוחות נחשפים למותג מספר פעמים במגוון ערוצים.
שיווק אוטומטי שבנוי בצורה נכונה הינו כלי מעולה לשיווק דיגיטלי אשר יגדיל בצורה משמעותית את מספר הלקוחות שיצאו מהמשפך וגם אם הם יצאו, נוכל להחזירם שוב. למשל, ניקח לדוגמה בעל עסק שמקבל פנייה ממתעניין חדש שבסופו של יום מחליט שלא לבצע רכישה מכיוון שהוא עוד לא בשל (רק חוקר ומתעניין). אין ספר כי מתעניינים מהסוג הזה יכולים להיות לידים חמים בעוד חודש ולכן עלינו לוודא כי אנחנו דואגים להישאר בתודעה של אותו לקוח אם בעזרת מיילים אוטומטיים, רימרקטינג, SMS בגזרת האוטומציה או באמצעות פולו אפ (למשל שיחת טלפון שתיגזול זמן – אם הוא יענה בכלל).
דוגמה נוספת היא חנות אונליין בה רוב הגולשים "החמים" נוטים לנטוש את עגלת הקניות מבלי לבצע רכישה, במקרה כזה נוכל להגיד מייל אוטומטי אותו נשלח לאותו גולש עם תזכורת להשלים את הרכישה. יתרה מכך, נוכל "לשחד" את אותו הגולש במשלוח חינם או קופון הנחה – התוצאה היא גידול אדיר באחוזי ההמרה!
זה בדיוק ההבדל בין עסק שעובד בצורה ריאקטיבית, לבין עסק שחושב אסטרטגית. מערכת שיווק אוטומטית יודעת לזהות לידים "רדומים" ולשמור אותם חמים – באמצעות סדרת ניוזלטרים, הטבות חכמות, קמפיינים מתוזמנים ואפילו מסרונים יזומים. כל לקוח שמעדיף "לחשוב על זה רגע" – הופך לפרויקט לטיפוח ולא לליד אבוד.
שיווק אוטומטי – המלך החדש של עולם השיווק
בסופו של יום, כולנו רוצים לראות את העסק שלנו מצליח ואין ספק ששיווק אוטומטי הוא מן כמוסת פלא עם אפקט מיידי אותו ניתן להרגיש מיד.
לא משנה אם אתה חברה גדולה או עסק קטן – היכולת לייעל את פעולות השיווק והמכירות של העסק ולייצר עוד זמן, הופכת את האוטומציה למלך החדש של עולם השיווק.
שיווק אוטומטי לא רק משפר המרות – הוא גם משנה את כל הדרך שבה אנחנו מסתכלים על לידים. במקום לרדוף אחרי לקוחות, המערכת יוצרת עבורנו רצף מדויק של פעולות שמחממות את הליד בצורה טבעית: ממש מתעניין קר שמקבל תזכורות, ניוזלטר, סמס, רימרקטינג – עד שהוא זה שפונה. במילים אחרות: אנחנו לא רק מייצרים לידים, אלא מבשלים אותם עד הבשלות הנכונה.
ואם אין לכם עדיין מערכת אוטומטית מלאה – או שפשוט בא לכם להתחיל לקבל לידים חמים ומוכנים לפעולה – אפשר פשוט להתחיל מהבסיס: רכישת לידים איכותיים לעסק שלכם. משם הדרך לאוטומציה קצרה במיוחד.