מה זה שיווק אוטומטי ולמה אתם חייבים להשתמש בו כבר היום? | Ymedia marketing

מה זה שיווק אוטומטי Marketing Automation?

שיווק אוטומטי או Marketing Automation הוא ללא ספק הכוכב העולה של השנה האחרונה. שיווק אוטומטי הוא שימוש בתוכנות מתקדמות על מנת לקיים פעילויות שיווק באופן אוטומטי. במיוחד פעולות שחוזרות על עצמן שוב ושוב כמו שליחת אימיילים, פרסום פוסטים ברשתות חברתיות ואפילו מענה אוטומטי ללקוחות.

שיווק אוטומטי
שיווק על אוטומט, יש חיה כזו?

חשבו על שיווק אוטומטי כעל חצר עם גינה שיש לטפח; בשלב הראשוני יש להכין את האדמה, לשתול זרעים, להשקות את הצמחים, לדאוג שתהיה חשיפה לשמש, לקצור את הגידולים וחלילה. שיווק אוטומטי מאפשר לנו לבצע את אותן פעולות שחוזרות על עצמן כל פעם מחדש כמו בגידול הגינה. למשל, איסוף מתעניינים חדשים, שליחת מייל עם פרטים נוספים, שליחת SMS מיד לאחר שהתבצעה פניה חדשה, תיאום פגישות ועוד.

 

אבל זהו רק קצה הקרחון בכל הקשור ליתרונות של שיווק אוטומטי, בפועל ניתן לבצע כל פעולה שרק חשבתם עליה באופן אוטומטי משירות לקוחות ועד למכירות!

אז איך שיווק אוטומטי יכול לבוא לידי ביטוי בעסקים קטנים ובינוניים?

שיווק אוטומטי אינו נחלתם הבלעדית של חברות עם 500 עובדים ותקציבי ענק. שיווק אוטומטי הוא החבר הכי טוב של העסקים הקטנים והבינוניים – הרי אזיה בעל עסק לא היה רוצה עוד יום בשבוע? (ואני לא מגזים).

מלבד חסכון אדיר בזמן וכוח אדם, שיווק אוטומטי משפר משמעותית את ביצועי הקמפיינים:

  • יצירת וטיפוח לידים – יצירת מתעניינים חדשים מתחיל מפיתוח נוכחות דיגיטלית נאותה. שיווק אוטומטי מייעל את כל התהליך, החל מבניית עמודי נחיתה, קמפיינים, דיוור במייל, הפקה וניתוח כל דוח אפשרי ואפילו ביצוע של המכירה עצמה!
  • וודאות ושקיפות – תנו לאוטומציה לעבוד עבורכם בכל הקשור לניתוח פעולות השיווק השונות כמו אילו פוסטים זכו להרבה חשיפה או כמה לקוחות באמת קוראים את המיילים שלכם. בעזרת שיווק אוטומטי, כל המידע אודות הלקוחות שלך נאסף ומאורגן בהתאם לצרכי העסק.
  • מהירות – על פי מחקר של אוניברסיטת הרווארד, צרכנים נוטים לרכוש פי 7 יותר מחברות ונותני שירות המספקים מענה תוך שעה. אז למה לתת ללקוחות להמתין בזמן שמערכת אוטומטית יכולה להבטיח מענה מיידי?

כמו שכבר הוזכר קודם, מדובר רק בקצה הקרחון. כשמדובר בשיווק אוטומטי ואוטומציות, אסטרטגיה טובה העונה על צרכי העסק יכולה להכפיל ולשלש את היקף המכירות ולעיתים, לספק חיסכון מיידי בעלויות השוטפות!

 

 

ברור לכולנו עד כמה שיווק אוטומטי ממלא תפקיד חשוב בשלבי ההמרה והסגירה, אך מה לגבי מסע הלקוח? איני מתכוון להעמיק בנושא המשפכים השיווקים ומסעות הלקוח (נשמור זאת לפוסט אחר), אם כי אוטומציה שיווקית משחקת תפקיד מרכזי באסטרטגיות שיווק מורכבות בהן הלקוחות נחשפים למותג מספר פעמים במגוון ערוצים.

 

שיווק אוטומטי שבנוי בצורה נכונה יגדיל בצורה משמעותית את מספר הלקוחות שיצאו מהמשפך וגם אם הם יצאו, נוכל להחזירם שוב. למשל, ניקח לדוגמה בעל עסק שמקבל פנייה ממתעניין חדש שבסופו של יום מחליט שלא לבצע רכישה מכיוון שהוא עוד לא בשל (רק חוקר ומתעניין). אין ספר כי מתעניינים מהסוג הזה יכולים להיות לידים חמים בעוד חודש ולכן עלינו לוודא כי אנחנו דואגים להישאר בתודעה של אותו לקוח אם בעזרת מיילים אוטומטיים, רימרקטינג, SMS בגזרת האוטומציה או באמצעות פולו אפ (למשל שיחת טלפון שתיגזול זמן – אם הוא יענה בכלל).

שיווק על אוטומט

דוגמה נוספת היא חנות אונליין בה רוב הגולשים "החמים" נוטים לנטוש את עגלת הקניות מבלי לבצע רכישה, במקרה כזה נוכל להגיד מייל אוטומטי אותו נשלח לאותו גולש עם תזכורת להשלים את הרכישה. יתרה מכך, נוכל "לשחד" את אותו הגולש במשלוח חינם או קופון הנחה – התוצאה היא גידול אדיר באחוזי ההמרה!

שיווק אוטומטי – המלך החדש של עולם השיווק

בסופו של יום, כולנו רוצים לראות את העסק שלנו מצליח ואין ספק ששיווק אוטומטי הוא מן כמוסת פלא עם אפקט מיידי אותו ניתן להרגיש מיד. 

לא משנה אם אתה חברה גדולה או עסק קטן – היכולת לייעל את פעולות השיווק והמכירות של העסק ולייצר עוד זמן, הופכת את האוטומציה למלך החדש של עולם השיווק. 

רוצים להבין איך שיווק אוטומטי יכול לבוא לידי ביטוי גם בעסק שלכם? השארו פרטים בטופס למידע נוסף.

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

רוצה יותר מכירות בפחות זמן?

דילוג לתוכן