כתיבת תוכן שיווקי – איך תעשו זאת נכון?
כתיבת תוכן היא אחד מהאלמנטים הכי חשובים בכל אתר אינטרנט. זאת על מנת שהאתר יוכל להגיע למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל.
אך כאן יש להבדיל בין הצורות השונות של התכנים הנדרשים לאתרי האינטרנט לצורך קידומם.
כאשר הכתיבה היא במסגרת של אתר עסקי, הכתיבה באתר תהיה כתיבה שיווקית. כתיבה שיווקית היא לא פרסומת גרידא. מדובר בתוכן שאמור להיות מעניין באמת ולשרת את המטרות של האתר ושל העסק שם יופיע המידע. הטקסטים למעשה אמורים לסייע לעסק למכור.
במאמר זה ננסה ללמוד איך מפיקים תוכן טוב ונכון באתר וננסה להבדיל בין התכנים השיווקיים לבין תכנים רגילים אחרים.
מה מרכיב את הכתיבה השיווקית הטובה?
כתיבה שיווקית היא לא דווקא כתיבה שהיא בצורה של מאמר. זה גם יכול להיות תמונה המלווה בפסקה קצרה המסבירה את התמונה.
על מנת שהכתיבה השיווקית תהיה כתיבה איכותית טובה שתוביל לתוצאות, יש להקפיד על שלושה אלמנטים בסיסיים.
נמנה להלן את שלושת הרכיבים המרכיבים את התהליך שנקרא כתיבת תוכן שיווקי.
טקסט שיעניק ערך לקורא
כאשר אנחנו באים לכתוב טקסט שיווקי כלשהו אנחנו צריכים לקחת בחשבון כי הדברים אמורים להגיע לעיניהם של לקוחות פוטנציאליים שלנו. אם החומר אכן יהיה בעל ערך והוא יהיה מעניין, הרי שהוא אכן ישיג את מטרתו. על מנת שהחומר יהיה כזה הוא צריך להיות כתובה בצורה מושכת ומסקרנת. כדאי לפתוח את המאמר בשאלה מסקרנת או במשפט משעשע על מנת שהקורא יתעניין בנאמר וירצה להמשיך לקרוא עד הסוף.
מעבר לכך ישנה משמעות לכתיבה הערכית שתורמת גם לקידום האורגני.
יצירת מכירות
כל המטרה של הכתיבה השיווקית היא כאמור לצורך שיווק של מוצרים או של שירותים שונים.
הכתיבה השיווקית אמורה להציג את המוצר או את השירות באור מושך ומשכנע על מנת שהכתיבה אכן תייצר מכירות.
בטקסט יש לתת לאנשים סיבות למה הם צריכים את המוצר, להסביר מדוע דווקא מוצר זה יהווה פתרון לבעיה ממנה הם סובלים או שבכך הם יקבלו מענה לצרכים שלהם.
קידום אתרים
כאשר אנחנו מדברים על שיווק יש לנו למעשה שני שחקנים עיקריים. המוכר והלקוח. אך כאשר מדובר באתרי אינטרנט, ישנו שחקן שלישי. גוגל. בגוגל ניתן לבצע גם קידום אתרים ממומן(גוגל אדס) וקידום אתרים אורגני. לשינהם נדרשמת מיומנות כתיבה.
הוא גם כן מעורב בכל התהליך והוא צריך להיות מרוצה מאופן השיווק. רק אם גוגל יהיה מרוצה מהאתר ומאופן השיווק שלו, הוא יעלה אותו בין תוצאות החיפוש הראשונים. כאן צריך לשים דגש על מילות מפתח אותם מחפשים הגולשים וסביבם ייכתב המאמר השיווקי. זה מה שיוביל לכך שגוגל יזהה את האתר בו נכתב המאמר כאתר שנותן את המענה לביקוש של הרבה גולשים.
בגלל שהכתיבה השיווקית דורשת הבנה וכתיבה בצורה מסוימת וספציפית, יש להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות על מנת שהכתיבה אכן תוביל לשיווק נכון ויעיל של העסק.
עסקים שמבינים את הכוח של תוכן שיווקי איכותי, מבינים גם את הערך של לידים חמים – לקוחות שמגיעים כשהם כבר בשלים לרכישה. כתיבה נכונה, עם מסרים חדים ומדויקים, לא רק יוצרת עניין אלא מובילה גם לפעולה ברורה מצד הגולש. לכן, לצד אסטרטגיית תוכן טוב, כדאי לחשוב גם על שיטות חכמות להנעת לקוחות – כמו קמפיינים ממוקדים או שירותי קניית לידים.
חברות שמבינות כמה זמן ומאמץ נדרש כדי לייצר תוכן איכותי, בוחרות לרוב בשילוב של תוכן יחד עם חברת לידים מקצועית – כדי להבטיח לא רק טראפיק, אלא גם פניות איכותיות ומדידות. בסופו של דבר, כל תוכן טוב צריך להוביל לתוצאה – בין אם זו השארת פרטים, רכישה או יצירת קשר, וזה בדיוק המקום שבו לידים איכותיים עושים את ההבדל.