קידום אתרים ממומן - מהו ואיך הוא יכול לעזור לך להכפיל את העסק | Ymedia

מהו קידום אתרים ממומן

תהית אי פעם למה גוגל מחלקת את הכלים שלה בחינם?

אולי אפילו התגנבה לך מחשבה שגוגל זה בכלל עמותת חסד?

אז זהו שלא. הכלים של גוגל הם החכה הכי טובה בעולם ללקוחות פוטנציאלים, 

בגלל זה, לא פלא שגוגל מחזיקה שק מלא בכל הלקוחות של הגלובוס, פחות או יותר.

ועם השק הזה היא פונה לעסקים ומציעה להם, איך לא? קידום ממומן.

מה זה קידום ממומן? כמה זה עולה והאם זה מתאים לעסק שלך? כל הפרטים כאן למטה.

קידום ממומן ADWORDS

הזמן שלך יקר, לשיווק טוב יותר - אנחנו כאן:

על מנת לקדם אתר אינטרנט בגוגל, ניתן לבחור כיום בקידום ממומן או בקידום אורגני. כמו כן, ניתן לשלב בין שני סוגי דרכי הקידום. קידום איכותי בדרך נכונה ומתאימה הוא דבר חשוב מאוד, שכן, הוא זה שיקבע את כמות הגולשים שיחשפו אל האתר שלכם, בעת חיפוש רלוונטי בגוגל

מהו קידום אתרים ממומן?

החיפוש של גוגל עובד כל יום שעות נוספות כדי לענות תשובות לגולשים. אנשים מחפשים בגדים, נעליים, ריהוט, רכבים, ומקבלים תשובה בעמוד התוצאות.

ברור שמי שמופיע הראשון יש לו את הסיכוי הכי גבוה לזכות בלקוח, שבדרך כלל מגיע עם הארנק ביד.

אז מיהו 'בר המזל' שזוכה לקבל את המקום הראשון או השני?

בדרך כלל גוגל מדרגת את האתרים לפי איכות התוכן, כך שאם אני אכתוב בחיפוש "המדריך לרכישת פינצטה" אני אקבל את התוכן שנחשב הכי איכותי מבחינת גוגל לשאילתה הזו.

זה מה שקוראים לו 'שיווק אורגני' שמשמעותו לייצר תוכן מקורי ואיכותי שגוגל תתייחס ותדרג גבוה.

הדרך השנייה להופיע בתוצאות החיפוש למעלה היא על ידי קידום בתשלום.

קידום אתרים ממומן מתייחס לפרסום בפלטפורמה של Google ומתבצע בכלי שנקרא Google Ads, הפרסום נעשה ע"י הגברת התנועה הנכנסת לאתר ממנוע חיפוש גוגל, ניתן לפרסם את הנכס הדיגיטלי שלכם באמצעות מודעות טקסטואליות במנוע החיפוש הרגיל, או באמצעות פרסום מודעות ויזואליות, באנרים וסרטונים קצרים אשר מופיעים באתרים שונים ברשת. בניגוד לקידום האורגני, קידום ממומן מכוון למודעות הממונות בגוגל. מודל התשלום המרכזי בקידום ממומן מתנהל בצורה של מכרז אשר משמעותו היא שהמפרסם משלם פר הקלקה על המודעה המובילה אל העסק שלו (PPC – pay per click). על מנת שהמודעה הממומנת של העסק תופיע בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי, יש צורך לבצע מספר פעולות קידום כגון: מחקר קהל יעד, חקר מילות מפתח, אופטימיזציה של כותרות, קופירייטינג, כתיבת תוכן מקצועי ועוד…

הכותרת במודעות שלכם יכולה להיות באורך של עד 25 תווים והטקסט אמור להיות באורך מקסימלי של עד 35 תווים לכל שורה או שתי שורות. בכדי שמודעה תגרום לגולשים להקליק עליה, עליה להיות מושכת ואטרקטיבית, יש צורך להקפיד על יצירת מודעה בצורה נכונה, בעברית תקנית וברמה גבוהה. ניתן לשלב במודעה מבצע גדול או להדגיש כמה כדאי להיכנס לאתר האינטרנט שלכם. יש להקפיד על מודעה אמינה, על מנת שהלקוחות שיבחרו להיכנס לאתר לא ירגישו מרומים.

הזמן שלך יקר, לשיווק טוב יותר - אנחנו כאן:

איך זה נראה?

דוגמא למודעות טקסטואליות:

דוגמא למודעות באנרים בגוגל:

איך זה עובד?

 הדוגמה הבאה תראה לך איך עובד הפרסום בגוגל.

רון חולם כבר שנה להחליף רכב, עכשיו הוא קיבל את כספי הביטוח שהיו תקועים, הוא נכנס לגוגל ובודק על הדגמים החדשים של טויוטה. הוא לא יודע אמנם, אבל התוצאה שהוא קיבל ממומנת על ידי יבואן מקביל שלהוט למכור את הדגמים החדשים.

ככה עובד הקידום הממומן בגוגל. העסק משלם לגוגל על כל גולש שראה את התוצאה הממומנת ולחץ עליה.

מה שקובע את גודל ההצלחה של הקמפיין זה כמובן המילים (הקופי) שמופיעות בתוצאה. האם הן מספיקות מושכות כדי שהגולש ילחץ ויכנס? האם הן מתארות את מה שיש לו בראש? גם איכות התוכן בדף קובעת כמה גולשים באמת יקנו את המוצר. 

הזמן שלך יקר, לשיווק טוב יותר - אנחנו כאן:

קידום אתרים ממומן הינו בעל יתרונות רבים:

1. חיסכון בזמן – קידום אתרים ממומן בגוגל הינו זמין מאד ומיידי, יצירת מודעה לא צריכה לקחת יותר מ-5 דק'.

2. אין צורך להשקיע באתר שלכם – באמצעות קידום אדוורדס, מספיק לכם דף נחיתה פשוט עם מסר מאד ברור (השאירו פרטים בדר"כ) בשביל להתחיל סדרת מודעות. 

3. פרסום מידי של המודעה – מודעה ממומנת תוביל לאתר האינטרנט, גם אם הוא לא מספיק איכותי. בניגוד לקידום אתרים אורגני אשר מפנה את הגולש בהתאם לאיכות האתר, שילמתם – הופעתם.

4. מקצועות SOS – קידום אתרים ממומן מספק מענה מעולה לנותני שירותים בתחומים שצריכים אותם SOS, כלומר אם אני מחפש גרר, כנראה שאני צריך את זה כאן ועכשיו, הסבירות שאני אחפש את זה בגוגל היא גבוה על פני כל מדיה אחרת.

5. לידים איכותיים יותר – מכיוון ששיטת הפרסום בגוגל עובדת בצורה כזו שהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים אותכם, מבחינה הגיונית גם, הסבירות שיהיה מדובר בלקוח חם יותר גבוה בהרבה מפלטפורמות אחרות.

6. אופציות תרגוט מעולות, גוגל יודעת עליכם הכל, בגלל שהיא יודעת כל כך הרבה – אופציות התרגוט שלנו המפרסמים הם בלתי נגמרות, ניתן להגיע לכל אחד ולגעת בכל קהל יעד.

7. מערכת אינטואיטיבית – מערכת הפרסום של גוגל היא מאד אינטואיטיבית, כלומר, ניתן להבין וליצור קמפיין ראשוני גם עם מעט מאד ניסיון, נכון שבשביל להשיג תוצאות טובות כמובן צריכים להתמקצע, אבל גוגל בהחלט מספקת מערכת ידידותית למשתמש ומאפשרת למידה תוך כדי תנועה. 

אבל השאלה היא כמה זה עולה? והאם זה מתאים לעסק קטן?

 מה שיפה בפרסום בגוגל שבעל העסק יכול לקבוע את תקציב הפרסום.

אפשר לשים 100 ₪ ליום ואפשר לשים 1000 ₪ ליום. אז האם זה מתאים לכל עסק? בהחלט. כל זמן שהפרסום עובד ומחזיר הוצאות + רווח.

לגבי העלויות, גוגל מחייבת פר קליק, כלומר, לחיצה של גולש על התוצאה.

כמה זה עולה? תלוי באיזה נישה ובאיזה מילים בחרת למודעה. מילות מפתח מבוקשות עולות יקר יותר בגלל התחרות, כשהמחיר ללחיצה יכול להגיע למעל 10 ₪.

בדרך כלל המחיר ללחיצה הוא בין 2 ל 10 ₪

בגלל זה כדאי שהתוכן במודעה ובדף יהיו רלוונטיים ומושכים כדי שכמה שיותר ירכשו בסופו של דבר.

הזמן שלך יקר, לשיווק טוב יותר - אנחנו כאן:

לסיום וסיכום,

 קידום ממומן בגוגל מאפשר לכל עסק לייצר לקוחות באופן מהיר.

אז אם התלבטת מה עדיף אורגני או ממומן, השאלה היא יותר האם כדאי להגיע לאילת ברגל או לנסוע ברכב.

המחיר של האורגני הוא זמן והרבה. לעומת הממומן שעולה כסף כמובן אבל מייצר לקוחות לעסק תוך יום אחד, ואפילו כמה שעות בודדות.

תקציב השיווק נגזר ישירות מהיעדים והמטרות שתרצו להשיג, אם תשאלו את מנהל השיווק של בנק הפועלים היא כנראה תאמר לכם ששניהם, אם תשאלו אינסטלטור בתל אביב אולי קידום ממומן יספיק בשלב הראשוני, הכל שאלה של תקציב שנגזר מהמטרות.

כלי השיווק הנחוץ צריך להבחר לאחר ניית האסטרטגיה השיווקית וניתוח קהל היעד, אם המוצר שלכם מוגדר כמוצר SOS, שיווק מסוג PULL (גוגל) יתאים יותר מ- PUSH (פייסבוק, טאבולה, אאוטבריין וכו׳..)

המחיר לקידום תלוי ביעדים שהצבת אליהם, לדוגמא: אם הצבתם לעצמכם יעד לחודש הקרוב להגיע ל-50 לידים ועלות קליק לדף הנחיתה שלכם היא 5₪, בהנחה והיחס המרה בדף הוא 10% – תזדקקו לתקציב של 2500₪ בשביל להגיע ליעד.

כמו בכל תחום, ניסיון עולה כסף. אני אישית הייתי מעדיף לגשת לרופא שיניים שעולה לי 5000₪ לעקירה ועושה זאת ב5 שניות מאשר רופא שיניים שעולה 1000₪ ועושה זאת ב-5 דק׳.

המלצה שלי דרך משווק שמשווק בעצמו ומכיר את המערכת, אופציה שניה היא דרך יוטיוב ותוכן חינמי ברשתות, יש אינספור מדריכים לקידום ממומן.

בהצלחה לכולם 🙂

אהבתם? שתפו!

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מומלצים עבורך

Menu

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226

דילוג לתוכן