בשעה טובה סיימתם את פיתוח האפליקציה, הגיע הזמן להעלות אותה לחנויות האפליקציה! עובר יום, יומיים, אבל ההורדות לא מגיעות… הגיע הזמן לעבור לשלב קידום האפליקציה – שבו עליכם לגרום לקהל פוטנציאלי גדול ככל האפשר להיחשף לאפליקציה שלכם ולהוריד אותה.
בעלי אפליקציות רבים כבר יודעים עד כמה קשה לגרום לאפליקציה להופיע בחיפוש בחנויות האפליקציות, להתבלט מבין המתחרים ולגרום לגולשים להוריד אותה ולהשתמש בה.
התחרות בחנות האפליקציות רבה יותר מבעבר, וכדי שהאפליקציה שלכם תצליח לבלוט מבין שאר האפליקציות בחנות – עליכם להשקיע על קידום אורגני או ממומן לאפליקציה.
ביצוע תהליכי פרסום ושיווק לאפליקציה הוא זה שייגרום ליותר גולשים להיחשף אליה, להתעניין בה ולהוריד אותה. למעשה, בלעדיהם חציית רף ההורדות שציפיתם לו הוא כמעט בלתי אפשרי.
קודם כל, כדאי שתדעו שאתם ממש לא לבד. עסקים רבים משקיעים תקציבים גבוהים למדי על שיווק אורגני ועל פרסום ממומן, ובכל זאת רבים מהם אינם מצליחים לקבל לידים חמים ואיכותיים, גם אם הקמפיינים שלהם מרשימים למדי. חשוב לזכור שהמטרה של הפרסום, היא לא ליצור קמפיינים שנראים טוב, אלא קמפיינים ממירים – כלומר, כאלה שבאמת מביאים לכם יותר לקוחות, ושמגדילים את ההכנסות שלכם. אחרת, ההוצאות של הפרסום למעשה "לא שוות את זה".
כך למעשה עולה השאלה – איך אפשר לבחור חברת לידים בצורה מוצלחת? כלומר, כיצד רצוי לבחור את החברה, ועל מה כדאי לשים דגש, כדי שתוכלו להיות בטוחים שחברת הלידים אכן תעמוד בהבטחותיה, ושתספק לכם לידים רותחים ואיכותיים? על שאלה זו ננסה לענות כעת.
מהו קידום ASO לאפליקציות?
ASO App Store Optimization – זה מונח שמשמעותו ביצוע של פעולות אופטמיזציה לאפליקציות בחנויות האפליקציה בהן הן מכרות ומשווקות, במטרה להגיע ליותר הורדות אורגניות של האפליקציה.
באמצעות קידום ASO האפליקציה שלכם תיחשף לקהל גדול יותר בחיפוש, ואף תופיע במיקומים הראשונים בחנויות האפליקציה עבור ביטויים מסוימים. מדובר בדרך הטובה והיעילה ביותר לקידום אפליקציות.
מעוניינים לדעת עוד על מהו קידום לאפליקציות וכיצד עושים זאת נכון? לפני שניתן לכם כמה טיפים מעשיים בשיווק האפליקציה – נכיר את חנויות האפליקציות Google Play ו App-Store .
איך עובד קידום ASO לאפליקציות ב Google Play?
מנגנון מנוע החיפוש של Google Play עובד למעשה כמעט אותו הדבר כמו האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל, שרק עליו ניתן לכתוב מאמר שלם ואפילו כמה. בקצרה נציין כי מטרתה של גוגל, כאשר השיקה את מנוע החיפוש שלה, שהפך למעצמה הבלתי מעורערת בתחום החיפוש ברשת – הייתה לספק תוצאות איכותיות ככל האפשר לשאילתות החיפוש של הגולשים במנוע החיפוש.
האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל נועד לבצע את תהליך החיפוש שיניב את התוצאות הרלוונטיות, המבוססות, האמיתיות, והמתאימות ביותר עבור השאילתא הספציפית שחיפש הגולש. האלגוריתם של חנות האפליקציות של גוגל, הנקראת Google Play, נועד לעשות את אותו הדבר ועובד פחות או יותר באותו האופן.
גם מנוע החיפוש של גוגל וגם זה של חנות האפליקציות של גוגל ששמו גוגל פליי – שניהם מייחסים חשיבות להדגשת מילות מפתח במידה הרצויה והזנתן במיקומים שנועדו לכך כמו הכותרת או התיאור (האתר או האפליקציה במקרה שלנו), שניהם מאפשרים קידום מקומי לפי לוקיישן או לפי שפות, בשניהם ניתן לבצע קידום זנב-ארוך לביטויים ארוכים יחסית אך ממוקדים במטרת החיפוש של הגולש, ונקודות הדימיון ביניהם עוד רבות.
איך לקדם אפליקציה בגוגל פליי?
כמו בקידום אורגני בגוגל לאתרי אינטרנט – לכל טקסט המופיע בחנות בעמוד האפליקציה שלכם, כמו: שם האפליקציה (Title), תיאור האפליקציה (Description), שם המפתח (Publisher Name) וכו' – יש חשיבות מירבית בשיפור הסיכויים שהאפליקציה תופיע בחיפוש לגולשים ובכך שהם יורידו אותה ויישתמשו בה.
הכוונה בכך היא שעליכם להזין מילות מפתח רלוונטיות שהגולשים הפוטנציאליים שלכם עשויים לחפש בכל אחד מסוגי הכותרות, השמות והטקסטים הללו, ולשלבן בצורה טבעית ככל האפשר בטקסט קצר וקולע שמעביר ערך מוסף לגולש ומשכנע אותו להוריד את האפליקציה ולהשתמש בה.
איך עובד קידום ASO לאפליקציות ב App-Store?
אתם בטח כבר יודעים כי אפל אינה מתמחה במנועי החיפוש כמו גוגל. ובכל זאת, ביולי 2012 חברת אפל הכניסה אלגוריתם SEO עדכני יותר לחנות האפליקציות שלה, במטרה לאפשר לגולשים חיפוש המניב תוצאות מותאמות ומדויקות יותר. השפעות השינוי התחילו להשפיע קודם כל בחנות האפליקציות של אפל בארה"ב, ובהמשך במדינות נוספות ברחבי אירופה והעולם כולו.
איך לקדם אפליקציה ב-אפ סטור?
כאמור, אלגוריתם החיפוש של אפ-סטור הוא מעט פשוט יותר מזה של Google Play, אך בכל זאת יש דרכים מומלצות הייעודיות לקידום אפליקציות ב App-Store. אפל עוזרת לאפליקציה שלכם להימצא בחיפוש אם תזינו לעמוד האפליקציה בחנות רשימה של מילות מפתח עד 100 תווים, וכן בטקסטים נוספים כמו שם האפליקציה.
טיפים לקידום אפליקציות
במנועי החיפוש של גוגל ישנה חשיבות להיררכיה של התוכן – מבחינת כותרות ראשיות, כותרות משנה וסוג הטקסט עצמו. כך מילות מפתח שמופיעות בטייטל האפליקציה (המומלץ להכיל עד 30 תווים) הן בעלות משמעות רבה יותר מאשר המילים המופיעות בתיאור של האפליקציה.
טיפ מעשי מס' 2: המתקדו בביטוי זנב-ארוך
כמו בתחום ה-SEO, ישנה חשיבות מכרעת למרכיב התחרות על מילות המפתח. אם האפליקציה שלכם חדשה וכך גם הפרופיל שלכם בחנות האפליקציות – סביר להניח שתיתקשו להתברג במיקומים מובילים עבור מילים פופולאריות ותחרותיות. לכן אנו ממליצים לכם לנסות להתברג עבור ביטויי זנב ארוך רלוונטיים, שלרוב יהיו תחרותיים פחות וכך יהיה סיכוי טוב יותר שהאפליקציה שלכם להופיע בתחילת תוצאות החיפוש בחנות האפליקציות.
טיפ מעשי מס' 3: השתמשו בקידום מקומי לאפליקציה ובטירגוט לפי שפות
יזמים רבים מפתחים אפליקציות המיועדות בעיקר לשוק האמריקאי. לא תמיד זהו הצעד הנכון ביותר, שכן התמקדות בשוק אחד בלבד מקטינה במידה משמעותית את גודל הקהל הפוטנציאלי שיכול להיחשף לאפליקציה שלכם ולהוריד אותה.
גם אם האפליקציה שלכם רק באנגלית – עדיין אתם יכולים לקדם אותה במדינות גדולות אחרות כמו רוסיה, יפן וכו'. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לתרגם את התוכן בעמוד האפליקציה לשפות המתאימות, וכבר אתם פונים לקהל פוטנציאלי גדול נוסף המחפש את מילות המפתח בשפת האם שלו ולא באנגלית.
טיפ מעשי מס' 4: שלבו קידום ASO יחד עם שיווק ממומן לאפליקציה
קידום ASO ללא ספק עוזר לכם לקבל יותר הורדות לאפליקציה שכן הוא גורם לכך שהאפליקציה שלכם תהיה מותאמת יותר למנוע החיפוש של חנות האפליקציות בהן היא משווקת וכך תופיע פעמים רבות יותר בחיפוש לגולשים ובמיקומים גבוהים יותר. ובכל זאת, שילוב של קידום ASO יחד עם קידום ממומן לאפליקציה – יכול לעזור לכם לשפר את התוצאות ממערך השיווק שלכם ולהגיע לכמות הורדות גבוהה בהרבה.
במי כדאי לבחור אם מעוניינים בקידום אפליקציות?
אנו מתמחים בקידום אפליקציות בחנויות האפליקציה של App-Store ושל Google Play, מכירים היטב את התחום ועוקבים אחר כל החידושים בתחום שיווק האפליקציות. יש לנו ניסיון וכלים שצברנו במשך שנים לקידום אפליקציות יעיל, אוטומטי ומנצח, שישאיר את המתחרים שלכם הרבה מאחור. דברו איתנו עוד היום, ואנו כבר נדאג לשיווק ופרסום שיביאו לכם את התוצאות שציפיתם להן, ויותר.
לידים לאפליקציות בתחומים תחרותיים
אם יש לכם אפליקציה בתחום מבוקש – אתם בוודאי יודעים כמה קשה להתבלט. לכן, עבודה עם חברת לידים שמכירה את התחום שלכם, תדע לא רק להוריד לכם עלויות פרסום, אלא גם להביא את הפניות הכי איכותיות – כאלה שבאמת סוגרות.
לידים לאפליקציות בתחומים תחרותיים – הדרך הבטוחה להמרות
בין אם מדובר באפליקציית כושר, משלוחים, אופנה או פינטק – בשוק כל כך רווי, קשה להתבלט ולמשוך את הקהל הנכון. זו בדיוק הסיבה שבעלי אפליקציות חכמים פונים לקניית לידים ממוקדת, עם דגש על קהל שכבר הביע עניין. חברת לידים מנוסה תדע להתאים את הקהל לא רק לפי תחום האפליקציה, אלא גם לפי שלב במסע הלקוח – כך שתקבלו לידים חמים לאפליקציה שכבר מוכנים להוריד, להתנסות ואפילו לרכוש. חיסכון עצום בזמן, בכסף ובתקציבי פרסום.