בחירה מודעת
מי שאינו עוסק בנושא, או אולי עושה את צעדיו הראשונים בתחום, עשוי להרים גבה לנוכח הצורה שבה מעצבים גרפיים מסתכלים על פונטים. נראה שבראשם של המעצבים הגרפיים לכל פונט ישנה זהות משלו וכל פרט הוא בעל חשיבות. אך האם זה מתרחש רק בראשם של הגרפיקאים, או האם באמת לכל פונט יש זהות משלו? כאשר ננסה להסביר את הנושא לאדם שאינו מגיע מהתחום אפשר להשוות את המותג לאדם הבוחר נעליים. אילו המותג שלכם היה אדם, האם הוא היה עורך דין המופיע בבית המשפט, ספורטאי מצליח או טכנאי מחשבים. לכל אחד מהם יש את הנעליים שלו, בדיוק כפי שעורך הדין בוחר בצורה מודעת את הנעליים איתם יופיע בבית המשפט, כך גם המותג בוחר את הפונטים בהם הוא משתמש. לכל אחד יש זהות אחרת וזה לא רק בראשם של הגרפיקאים.
מותר להיות שונים
אם הייתם מכינים מלל ארוך, כמו למשל ספר קריאה, הייתי מציע לכם לבחור בפונט מוכר וקל לקריאה. אך כאשר מדובר בבחירת פונטים לעיצוב אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות שונים. פונטים הם כלי לבטא את הבידול של העסק לכן אתם יכולים להרשות לעצמכם להיות שונים ומיוחדים. נכון שישנם כללים נוספים שתרצו להקפיד עליהם, הפונט יכול להיות שונה ויוצא דופן אבל עדיין צריך לבטא את המותג ואת המטרות העיצוביות. אינכם צריכים לצאת מגדרכם בשביל להיות שונים, תוכלו אפילו לעשות זאת עם פונטים חינמיים; פשוט הרשו לעצמכם להיות שונים.
מישהו צריך לקרוא את זה
אל תשכחו שמישהו צריך לקרוא את הטקסט. אם מדובר בעיצוב פרסומי ואתם רוצים שהמסר ייקלט בעין במהירות, חשוב מאוד שהוא יהיה קריא. פונטים מסוימים יכולים להיות קשים לקריאה, במיוחד לקהלים מסוימים. ובתור עצה כללית, ככל שהפונט יותר חריג כך כדאי גם לעשות בו שימוש יותר מדוד.
ערבוב פונטים, כן ולא
מותר ואף רצוי לערבב פונטים, אם יש לזה סיבה וזה משרת את המטרה העיצובית. ואם אתם עושים זאת אז במידה הנכונה 2 פונטים או לכל היותר 3 על מנת לא לעייף ולא לבלבל יותר מידי. כאשר זה נעשה במידה הנכונה זה יכול לעורר עניין, הרמוניה וזרימה, אך כאשר מגזימים זה משיג את המטרות ההפוכות.
העיצוב והפונטים שתבחרו לאתר שלכם משפיעים ישירות על הרושם שהמותג שלכם יוצר. אם המטרה שלכם היא לבלוט ולהפוך גולשים ללידים – חשוב שהמסר ייקלט מהר ויתקשר את הערכים שלכם בצורה ברורה. בדיוק כמו שבחירת הפונט משפיעה על האווירה שהמותג משדר, כך גם חווית המשתמש באתר משפיעה על היכולת להמיר מבקרים ללקוחות.
כשמעצבים אתר או עמוד נחיתה, חשוב להבין שהעיצוב הוא לא רק עניין של יופי – הוא חלק בלתי נפרד ממכונה שיווקית שלמה. פונטים, צבעים ואלמנטים גרפיים עובדים יחד כדי לחזק את המסר ולשדר מקצועיות, אמינות וסמכות. אם האתר שלכם נועד לייצר פניות לעסק – העיצוב צריך לתמוך בזה. עסקים שמשקיעים גם בנראות וגם באסטרטגיה רואים תוצאות. כך בדיוק אנחנו בונים אתרים לעסקים שמעוניינים להגדיל את כמות הפניות דרך רכישת לידים איכותיים, ולא רק להיראות טוב.