קניית קישורים – כל האמת כולה

תוכן עניינים

זה ממש לא מפתיע שקישורים משמשים את גוגל בתור גורם של דירוג בדפי התוצאות של מנועי חיפוש, ככלות הכול מדובר על אמת מבוססת אצל חברות לשיווק דיגיטלי ולקידום אתרים. כאשר מבצעים קניית קישורים מספקת, אתר האינטרנט שלכם נהיה יותר מהימן בהיבט של מנועי החיפוש.  ברם, במהלך 2012, כאשר יצא השחרור של עדכון גוגל פינגווין התברר חיש מהר כי קניית קישורים בתשלום עלולה להציב אתכם בפני עונש, כלומר – להעניש את אתר האינטרנט שלכם. מכך יוצא, שקניית קישורים שנועדה לחזק את הדירוג בגוגל עשויה כיום לגרום לנזק לטקטיקות של קידום באינטרנט. בשל עובדה זאת, מנועי החיפוש כיום הרבה יותר רגישים בדבר זיהוי של טכניקות SEO של כובע שחור ושל כובע לבן. הדבר הביא לכך שבעלי אתרי אינטרנט הסירו בעליל קישורים שאינם איכותיים מאתרי האינטרנט שלהם, וזאת על מנת שגוגל לא תסמן אותם. מה שהפך את כל נושא קניית הקישורים ליותר יקר וללא אפקטיבי. יחד עם זאת, ניתן לבצע קניית קישורים בצורה הנכונה, באפשרותכם ליהנות מתנועה אורגנית, תוך כדי בנייה של קשרים עם כל מיני אתרי אינטרנט. הבנת ההבדלים של מה שלא נכון ומה שכן נכון סביב הנושא של קניית קישורים נכנסים תסייע לכם לקבוע מה יש לעשות בשביל לשפר את תחום אסטרטגיית השיווק וקידום אתר האינטרנט שלכם.

קניית קישורים

מה ההבדל בין בניית קישורים אורגנית לבין קניית קישורים?

באופן הכי טבעי, גוגל מעוניינת שכל עניין בניית הקישורים שלכם יתרחש בצורה אורגנית, ואף שקניית הקישורים תמורת תשלום לא תיחשב בתור חלק אינטגרלי מבניית קישורים אורגנית. כאשר שוחרר לאוויר עדכון הפינגווין של גוגל, כי אז בניית הקישורים האורגנית הפכה להיתכנות של ברירת מחדל, לעומת שירותי קניית קישורים בתשלום. ועל מנת שתבינו מה ההבדל בין שניהם, נסקור כעת כל אפשרות, על כל המשמעויות שלה. ונתחיל עם בניית קישורים אורגנית – 

  • בניית קישורים אורגנית מהווה את האסטרטגיה הכי מומלצת עבור משווקים דיגיטליים. מדובר אודות טכניקה של SEO של כובע לבן, מאוד אפקטיבית, אשר לא מפרה אף אחת מההוראות של גוגל. דוגמה לאסטרטגיה של בניית קישורים אורגנית סטנדרטית הינה יצירה של פוסטים לאורחים. על ידי כתיבת תוכן איכותי לאתרי אינטרנט אחרים, אתר האינטרנט עשוי לקשר חזרה לאתר האינטרנט שלכם דרך פוסט האורח שכתבתם. הדבר יקנה לכם קישור נכנס ללא כל צורך לשלם בעדו – אך ורק תוכן איכותי. בהתאם להמון סקרים שבוצעו בתחום, נמצא כי הסברה ופרסום אורח הינן שתי השיטות הכי מהימנות לבנייה של קישורים להמרה. הסברה ופרסום אורח הן שתי השיטות האמינות ביותר לבניית קישורים שנותנות את התוצאות הטובות ביותר. כמו כן, אתם יכולים ליצור תוכן איכותי דרך הבלוג שלכם. זאת היא למעשה דרך טבעית להרוויח קישורים לאתר האינטרנט שלכם. אם התוכן שלכם אינפורמטיבי ותכליתי, בלוגרים יקשרו אליהם באופן טבעי. בנוסף לכך, אתם עשויים לשכור שירות הסברה לבלוגרים, על מנת להשיג קישורים נכנסים באיכות גבוהה מבלוגרים אחרים בנישה שלכם. שיטת עבודה שכזאת ידועה אף בתור הדרך הטבעית ליצור קישורים. כל עוד הקישור שלכם יהיה מעוגן לטקסט הקשרי ורלוונטי, הקישור שלכם ייחשב כטבעי. אתם תצטרכו לשלם על הקישור באמצעות תוכן איכותי שיועיל לקוראים.
  • קניית קישורים בתשלום – אם הדרך שבה מיקמתם את הקישורים שלכם באתר האינטרנט מכילה תמורה כספית, אז בעצם תבצעו בניית קישורים בתשלום. קישורים בתשלום לא נחשבים בתור רעיון מוצלח למדי באם אתם מעוניינים לדאוג לתקינות של ה- SEO שלכם. קישורים בתשלום מזיקים לאתר האינטרנט שלכם. אתם יכולים חלילה להיקנס על ידי גוגל אם אתם עושים שימוש בקישורים בתשלום באתר האינטרנט שלכם. עליכם להימנע מטכניקת הכובע השחור הזאת כדי להגן על החברה שלכם. אך לא הכול חקוק בסלס, ויש דרכים לעקיפת הבעיה לגבי הפרה שכזאת במדיניות של גוגל. מניפולציה של סורקי ה- SEO של גוגל תגרום לכם בהכרח לקבל קנס מגוגל. ברם, גוגל תתקשה להבחין בהבדל בין קישור אורגני לקישור בתשלום. באופן הזה, אתם יכולים להסוות את הקישור בתשלום שלכם עם תוכן באיכות גבוהה.

מה הדרך הכי טובה של קניית קישורים?

קניית קישורים נכנסים הייתה אסטרטגיה מקובלת להשיג קישורים נכנסים איכותיים פעם. אך בני האדם מתחילים לעשות שימוש בה לרעה ולהשתמש בה אך ורק למטרות בניית קישורים. הבריות התחילו לשלם בגין קישורים בכמויות גדולות אף במידה והקישורים אינם קשורים בכלל לנישה שלהן. ככלות הכול, מדובר על רשלנות שעשויה לפגוע בקידום אתרים ובדירוג אתר האינטרנט שלכם. זאת למעשה הסיבה שההנחיות למנהלי אתרים של גוגל כללו תכניות קישורים כחלק מהדברים שיש להימנע מהם. אך קיימות דרכים יותר ריאליות לקנות קישורים נכנסים מקובלים ומכובדים באמצעות מנועי החיפוש. טכניקות שכאלו נחשבות כאפקטיביות עד היום ועדיין נמצאות בשימוש בקרב עסקים מבוססים. אתם יכולים לבצע קניית קישורים דרך, כמו לדוגמה – פוסט ממומן, שליחה של מוצרים או של שירותים בחינם בתמורה לקישורים, ערך כספי, עריכה של נישה או של מיקום קישורים, פוסטים של אורחים, ביקורות של מוצרים, וכיוצא בכך.

האם ביכולתה של קניית קישורים באמת לחסוך לכם בזמן ניכר?

במידה ואתם כמו מרבית בעלי העסקים, ואתם ממש לא יכולים להרשות לעצמכם לא לעבור את כל התהליך של בניית קישורים, שנחשב לממש ארוך במידה ניכרת, אתם עשויים פשוט לבצע קניית קישורים נכנסים. זה יחסוך לכם המון זמן. באם אתם באמת מעוניינים לעבור תהליך ארוך וסיזיפי של בניית קישורים, ייקח לכם הרבה מאוד זמן לעבור את כל מה שאתם צריכים. הדבר מקבל משנה משמעות במידה והעסק שלכם חדש בתעשיית השיווק הדיגיטלי. אתם פשוט לא יכולים להמתין עד שהקישורים יבואו באופן טבעי. זאת בהחלט הסיבה שבני האדם קונים קישורים כדי לחסוך זמן יקר. אם אתם קונים את הקישורים במקום, ייקח לכם הרבה פחות זמן באופן משמעותי להשיג את הקישורים. הדבר נובע מהעובדה שאתם למעשה מדלגים על כל השלבים האחרים לבניית קישורים באמצעות קניית קישורים.

האם כיום קניית קישורים או מכירתם הפכו לשם דבר?

התעשייה הזאת של קנייה ומכירה של קישורים מעולם לא הייתה כל כך פעילה, והיא בהחלט הפכה במציאות העכשווית לשם דבר. פעילות שכזאת פותחת הזדמנויות רבות לאנשים שחפצים לשפר את אתרי הסטארט אפ שלהם. כיום ישנן היתכנויות גמישות יותר לבחירה. אתם יכולים לבחור בהתאם למסגרת התקציב שלכם, לנישה, לדירוג מנוע החיפוש ולגורמים נוספים בשביל לבחור לאיפה לקשר. כל עוד קניית קישורים רלוונטית לאתר המארח, אתם עשויים לקנות קישורים נכנסים איכותיים כדי להגביר את התנועתיות באתר האינטרנט שלכם.

האם קניית קישורים מביאה לכדי שיתוף בקהילה?

הדבר הכי טוב שמתקשר בהכרח אל קניית קישורים נכנסים הוא העובדה שאתם משתפים קהלים. אפשרי לגשת לדף הבית שלכם דרך הקישור האחורי. בשל כך, אתם צוברים תנועה על סמך התנועה של אתר האינטרנט עם הקישור שלכם. ברם, די חשוב להבהיר בזאת, כי יצירה של קהל משותף רנטבילית רק אם תספקו תוכן שיעזור לו. הדבר הראשון שיבדקו באתר האינטרנט שלכם זה התוכן שלכם. עליכם לוודא כי לא יהיה חסר לכם בהיבט הזה.

מאיזה טעויות יש להימנע בעת קניית קישורים?

למרות שאין כל ספק ביתרונות של קניית קישורים, יש בה אף סיכונים למי שלא מבצע זאת היטב. במקביל לצעדים שגויים פשוטים, בעצם תחפרו בור לאתר האינטרנט שלכם. במקום שתקצרו את הפירות ששתלתם, בהכרח תמצאו את עצמכם נכנסים לתוך מלכודת, שתעלה לכם במנעד נרחב של משאבים, זמן או כסף, שקשה להתעלם ולבטל אותם כליל. בשל כך, בשביל להימנע מלהיתפס באותן מלכודות בזמן של קניית קישורים, יש לעשות זאת ללא משיכת תשומת הלב של גוגל, מה שיביא להתחמקות מענישה ולשמירה על מהימנות של אתר האינטרנט שלכם. לפיכך, נציג בפניכם את ארבעת הטעויות, שטוב תעשו באם תימנעו מלעשות אותו, על מנת לשפר את דירוג אתר האינטרנט שלכם בתוצאות החיפוש – 

  • קניית קישורים עם אמינות ירודה – אף במידה ואתם לא משלמים כסף בפועל הלכה למעשה בשביל לקנות קישורים, דירוג אתר האינטרנט שלכם והאמינות שלו עדיין עשויים להיפגע. אם אתם מבצעים בניית קישורים אורגנית עם אתרי אינטרנט אשר עוסקים בטכניקות SEO של כובע שחור, פרופיל הקישורים שלכם יכול להיות מושפע בעקיפין. זה ממש אופטימלי לבדוק את איכות הקישורים שלכם מתקופה לתקופה. פעולה שכזאת עשויה לחסוך ממכם את הסיכונים ואת ההשלכות ארוכות טווח הקשורות לקישור לאתרים שאינם טובים, בלשון המעטה. כדאי שתקפידו לקנות קישורים נכנסים איכותיים רק מאתרי אינטרנט מהימנים ואמינים. זאת ועוד, תבדקו אם המתחרים שלכם קנו את אותו קישור מאותו דומיין. אם אתם קונים את אותם הקישורים בדיוק כמו שהמתחרים שלכם קנו, זה לא יהפוך את התוכן שלכם לאמין יותר מזה של המתחרים שלכם. בשורה התחתונה – טוב תעשו באם תצרו תוכן ייחודי ותעשו הסברה לאתרי אינטרנט אחרים באותה תעשייה. כמה שתפנו ליותר אתרי אינטרנט, באופן הזה יהיה באפשרותכם לשמור יותר קישורים בעת ניקוי הקישורים הנכנסים שלכם.
  • פעולה ידנית מגוגל – כל הכסף שהשקעתם על מנת לבצע קניית קישורים יהיה לשווא באם אתר האינטרנט שלכם יסומן באמצעות גוגל. פעולה ידנית נעשית בעזרת סוקר אנושי בגוגל בשביל לקבוע אם הדף שלכם תואם להנחיות גוגל למנהלי אתרים. חרף העובדה שלגוגל יש אלגוריתמים שמוגדרים לבדוק אם אתה מקיים את הכללים שלהם, הם עדיין מעסיקים בודקים אנושיים כדי לבדוק אם הדומיין שלכם ראוי לפעולה ידנית. אם תבחרו בפעולה ידנית, אפשר להוריד את הדף שלכם מהדירוג בלי כל הודעה מוקדמת. ולסיום נגיד כי קיימת דרך להימנע או לתקן פעולות ידניות אם אתם מקבלים אותן. כדי לבדוק אם יש לכם פעולה ידנית ממתינה, אתם יכולים להיכנס ל-Google Search Console ולבדוק את דוח הפעולה הידנית.
  • קניית קישורים שעוברים את דירוג הדף – אם אתם עוסקים ב- SEO כבר די הרבה זמן, בוודאי שאתם מכירים את PageRank. עסקינן אודות אלגוריתם שנבנה באמצעות גוגל לשם דירוג דפים על סמך נקודות, ואת הנקודות האלו אפשר להעביר דרך אתרי אינטרנט על ידי קישור אליהם. זאת בעצם הסיבה שגוגל אוסרת על קניית קישורים שעוברים דירוג דף. חרף העובדה שלפיה PageRank אינו משפיע על הדירוג שלכם כמו אחרים, זה עדיין גורם שגוגל מביאה בחשבון בעת דירוג הדפים. וקניית קישורים אלו זהה לקניית הדירוג שלכם באופן ישירו.
  • יותר מדי קישורים בתשלום – יותר מדי קישורים בתשלום עשויים להסב לבלוג שלכם להיראות חשוד. זה יכול לסכן את מהימנות אתר האינטרנט שלכם. בשל כך, חשוב בכל זמן נתון לבדוק באתר האינטרנט שלכם אם יש בו קישורים באיכות נמוכה וקישורים בתשלום. עם חלוף השנים, האלגוריתם של גוגל השתפר והפך למאובטח יותר. אתם יכולים לקבל את דוח הקישורים שלכם כדי לראות את פרופיל הקישורים שלכם ואף איזה קישורים משתתפים באתר האינטרנט שלכם. כדאי לבדוק את הקישורים בזה אחר זה והן לזהות את הקישורים באיכות נמוכה שיכולים להיות מסומנים על ידי גוגל.

איך תמזערו סיכונים בנתיב של קניית קישורים?

מומחים לשיווק דיגיטלי גילו שקיימות דרכים לבנות קישורים באופן טבעי, כמו למשל – פוסטים אורחים וכן עריכות נישה. חשוב לדעת כיצד לעשות זאת בדרך הכי נכונה בשביל להימנע מעונש על ידי מנועי החיפוש. הנה הדרכים הנכונות לבצע קניית קישורים ולהקטין את הסיכונים –

  • תבצעו אופטימיזציה באילו טקסטים של עוגן לעשות שימוש – תזכרו תמיד לבצע אופטימיזציה של טקסטים של העוגן. טקסטים של עוגן עשויים להשפיע על הדירוג שלכם, וגם על האמינות שלכם. אתם יכולים לקבל עונש מגוגל אם נראה שטקסט העוגן שלכם הוא ספאם או קידום מכירות. הכלל החשוב הינו לא להשתמש באותו טקסט עוגן פעמיים. אתם יכולים לגלגל את טקסט העוגן ולהתאים את טקסט העוגן הטוב ביותר לקבלת ההזדמנות הטובה ביותר.
  • תבדקו בכל זמן נתון את איכות הקישורים – כאשר אתם בונים קישורים נכנסים, חשוב לעולם ועד לבדוק את איכות הקישורים שאתם מקבלים. כמו כן, זה הרגל טוב לבדוק את אתרי האינטרנט שמוכרים קישורים. זה נכון רק לקבל קישורים נכנסים איכותיים אם שילמתם עבורם בשירותים. בשלב הבא, יהיה באפשרותכם להמשיך לקנות קישורים נכנסים איכותיים בהתאם לניתוח פערי הקישורים. אל תשכחו לקנות רק את הקישורים שאתם צריכים עם דרכים אתיות לקניית קישורים, כמו למשל -פוסט אורח חינם, עריכת נישה וכולי.
  • תגדירו מספר עבור קישורים נכנסים שאתם צריכים לדרג – יש צורך לקבוע את מספר הקישורים הנכנסים הדרושים לכם בשביל לשפר את דירוג האתר שלכם. קודם כל, עליכם לבצע זאת לפני שתמקדו את מילות המפתח שאתם צריכים. והיה ולא, תדרגו עבור מילות מפתח שהן יקרות מדי או בלתי אפשריות לביצוע.
  • אסטרטגיה איך לבנות קישורים – אל תשכחו שבעוד שאתם קונים קישורים בכמויות גדולות, אתם יכולים לקבל סימון באמצעות גוגל ואף להיענש על ביצוע קידום אתרים בכובע שחור. לפיכך, עליכם לתזמן מתי הזמן המושלם לשלם עבור קישורים. תחליטו שזה תמיד יהיה אקראי כדי שייראה טבעי יותר.
  • תשוו פרופילים של קישורים על ידי ניתוח פערי קישור – תדעו מראש את כמות הקישורים שאתם צריכים על מנת לדרג במנועי החיפוש זה לא מספיק כדי לנצח את המתחרים שלכם. אתם אף צריכים להכיר את הסמכות שלהם כדי לדעת כמה חזק הקישורים הנכנסים שלכם צריכים להיות. אתם עשויים להשוות את פרופילי הקישורים של כמה מהמתחרים המובילים שלכם והן למיין את הקישורים הנכנסים שלהם על סמך דירוג הדומיין. אם אתם מפרטים את התוצאות, אתם אמורים לראות היכן חסרים לכם ומה בדיוק לשפר.

שאלות ותשובות

קניית קישורים נכנסים משמעותה בעצם שאתם משלמים לאתר אינטרנט אחר כדי להוסיף קישורים שמפנים לאתר האינטרנט שלכם. קישורים אחוריים מגיעים בצורות שונות, לרבות – ביקורות מוצרים, בלוגים, פוסטים ממומנים, פוסט אורח, וכיוצא בזאת.

אתם יכולים להתעלות מעל למתחרים שלכם על ידי קניית קישורים מוסמכים. באופן הזה תגדילו את התנועה לאתר האינטרנט שלכם, תשפרו את החשיפה, תשפרו את דירוג ה-SERP של גוגל, וכיוצא בזה.

 המגרעות של קניית קישורים הן, כגון – פרופיל הקישורים שלכם עלול להיות ניזוק, גוגל יכולה להעניש אתכם, אתם עשויים להוציא כסף ולא לקבל הטבות מהקישורים שנוספו.

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226