לנסות כמה ניסוחים
כשכותבים מודעה, חשוב להבין שאין אפשרות אחת טובה. כתיבת מודעות אינה מדע מדויק או עניין של שחור ולבן. בכל פעם שאתם מתחילים קמפיין חדש, חשוב לבדוק מספר אפשרויות כבר מן ההתחלה, ועדיף לנסות לפחות 3 אפשרויות, וריאציות או ניסוחים שונים. תנו לפייסבוק למצוא את האפשרות שעושה את העבודה הטובה ביותר – והתמידו איתה. אין יותר טוב ומועיל מטקטיקה של ניסוי וטעייה. טועים מעט בהתחלה – מצליחים הרבה בהמשך.
להתאים את הכתיבה למוצר ולקהל היעד
סביר להניח שאינכם מכירים באופן אישי את הקהל שאליו אתם מפרסמים. בכל זאת, אם אפיינתם אותו ואת המוצר או השירות המפורסם מבעוד מועד, כנראה שיש לכם פחות או יותר מושג באיזה סוג של אנשים מדובר, ואתם לבטח יודעים באיזה סוג של מוצר מדובר. כשאתם כותבים מודעה, חשוב לזכור למי אתם כותבים ועל מה אתם כותבים – ולכתוב בהתאם לכך. יש להשתמש במשלב שפה מתאים, להתאים את אורך הכתיבה, את סגנון הכתיבה – וכו', הן לקהל היעד והן לאופי השירות או המוצר. כתיבה לא מדויקת לרוב לא תניב תוצאות ותפספס את המטרה – ולהפך.
לעשות הגהה
בסיסי? אולי. בכל זאת, לפני שאתם שולחים את הקמפיין לאישור, בדקו שוב שאין שגיאות כתיב, טעויות תחביריות או טעויות הקלדה. לא לכולם העניין חשוב, ולא כולם בהכרח ישימו לב – אבל אתם צריכים לעשות את העבודה הטובה והמקצועית ביותר. שגיאות מסוגים אלו מורידות מערך המוצר, מערך העסק ומערך הפרסום שלכם.
מודעה אחת – מסר אחד
מודעה בעלת מספר מסרים תבלבל את הקורא. אתם רוצים להיות ממוקדים וחדים – וכמה שיותר. דמיינו שאתם משחקים כדורסל ומנסים למסור לשחקן מספר כדורים בבת אחת. האם הוא יוכל לתפוס את כולם? כנראה שלא, ובסופו של יום, הוא עשוי לפספס את כולם. לעומת זאת, אם תמסרו לו כדור אחד – קיים סיכוי טוב שהוא יתפוס אותו. זאת צריכה להיות הגישה גם בעת כתיבת המודעה. חשבו על המסר שאתם רוצים להעביר, כתבו אותו באופן מדויק, ואל תיכנעו להעברת כל המסרים שאתם רוצים להעביר בבת אחת. כמו שאומרים – תפסת מרובה, לא תפסת.
לכתוב כותרת שמושכת תשומת לב
בתור סוכנות פרסום דיגיטלי שבנתה אינספור קמפיינים, אנחנו יודעים היטב שהכותרת היא החלק החשוב ביותר במודעה. לרוב היא הדבר הראשון שהגולש רואה, וזאת ההזדמנות שלכם לתפוס את תשומת הלב שלו. בדרך כלל מדובר בהזדמנות קצרה וחמקמקה, ולכם יש לא יותר מאשר רגע או שניים, וכמה מילים, על מנת לגרום לו להמשיך לקרוא. כדאי לכתוב כותרת מושכת, מעניינת, מאתגרת ויוצאת דופן. אין לכתוב כותרת לא רלוונטית או כותרת שמבטיחה יותר מדי, שלאחר מכן יתברר מהר מאוד שהיא לא מחזיקה מים – ואז הגולש יתאכזב. קחו את המסר המזוקק שלכם והביעו אותו בכותרת באופן מעניין. זאת המשמעות של להיות קופירייטר.
גם כותבים מודעות – וגם יודעים לקנות נכון
לא כל קמפיין בפייסבוק מתחיל מאפס. עסקים רבים משלבים בין כתיבת מודעות שמביאות לידים באופן אורגני דרך הקמפיין – לבין רכישת לידים חיצוניים מספקים או מערכות אוטומטיות. גם כאן, הכתיבה היא מפתח: כשאתם מקבלים ליד קנוי, חשוב שהמודעה שתפנה אליו (רימרקטינג, סטורי, פוסט ממומן או מסרון) תהיה כתובה נכון – עם מסר ממוקד, כותרת מושכת וטקסט שמניע לפעולה. לידים קנויים דורשים "חימום" שיווקי – וטקסט מדויק הוא הכלי הכי חד שיש לכם.
להבין מה כתוב – כדי לדעת מה קניתם
כאשר רוכשים לידים – בין אם דרך פלטפורמת לידים ובין אם מספק חיצוני – חשוב לדעת איזה טקסט הוצג לאותו לקוח פוטנציאלי. מה הייתה המודעה שגרמה לו להשאיר פרטים? האם הובטח משהו מסוים? האם המסר היה מותאם לקהל היעד? כתיבה טובה היא לא רק אומנות – היא גם כלי אבחוני. הבנה עמוקה של כתיבת מודעות תאפשר לכם לבדוק אם הלידים שקיבלתם "מחוממים", רלוונטיים ותואמים את הציפיות – או שמדובר בהבטחות יתר שעלולות להתפוצץ בשיחה הראשונה.