8 הטעויות הקריטיות ביותר לפרסום ממומן בפייסבוק

תוכן עניינים

מפרסמים לקהל יעד לא נכון

כמה שזה נשמע בסיסי, לא יכולנו שלא לרשום את זה בראש המאמר, טעות מספר 1, פרסום לקהל היעד הלא נכון – מה זה אומר? המון מפרסמים מתחילים את הקמפיין שלהם ע"פ השערות ותחושות בטן ולא על סמך עובדות, פעולה ראשונה שצריך לעשות כשמתחילים קמפיין, היא להגדיר את המטרה שלו ולאחר מכן להבין מי קהל היעד, לבצע מחקר מקיף, סקרים, מחקר מתחרים ואפילו את הדבר הכי בסיסי פשוט לשאול! הרבה מפרסמים מדלגים על השלב החשוב הזה ופשוט לוחצים BOOST POST ובכך, מפסידים המון פוטנציאל וכסף.

קודם כל, כדאי שתדעו שאתם ממש לא לבד. עסקים רבים משקיעים תקציבים גבוהים למדי על שיווק אורגני ועל פרסום ממומן, ובכל זאת רבים מהם אינם מצליחים לקבל לידים חמים ואיכותיים, גם אם הקמפיינים שלהם מרשימים למדי. חשוב לזכור שהמטרה של הפרסום, היא לא ליצור קמפיינים שנראים טוב, אלא קמפיינים ממירים – כלומר, כאלה שבאמת מביאים לכם יותר לקוחות, ושמגדילים את ההכנסות שלכם. אחרת, ההוצאות של הפרסום למעשה "לא שוות את זה".

כך למעשה עולה השאלה – איך אפשר לבחור חברת לידים בצורה מוצלחת? כלומר, כיצד רצוי לבחור את החברה, ועל מה כדאי לשים דגש, כדי שתוכלו להיות בטוחים שחברת הלידים אכן תעמוד בהבטחותיה, ושתספק לכם לידים רותחים ואיכותיים? על שאלה זו ננסה לענות כעת.

פרסום ממומן בפייסבוק

לא מגדירים אירועים

אחח אם היה דרך להעביר את ההרגשה שאתה מבין שכל התנועה שנכנסה לך לאתר ולשאר הנכסים הדיגיטליים מימי פתיחת העסק נעלמה ולא באמת טרחת לצבוע אותה הייתם מבינים שאתם חייבים לעשות את זה! אחת הטעויות הקריטיות של מפרסמים היא לא להטמיע ולהגדיר אירועים בנכסים הדיגיטליים שלהם, מה זה אומר? לכל מערכת פרסום יש פיקסל משלה וברגע שאתם מטמיעים את הפיקסל הזה אתם יכולים לנתר ולשלוט בדטא שנכנס אל הנכסים שלכם, לא די בזה, אחרי שהטמעתם את הפיקסל תוכלו להגדיר אירועים, כלומר פעולות ספציפיות שהגולשים עשו באתר שלכם, למשל, לחיצה על כפתור יצירת קשר, בצורה שכזו תוכלו לתת למערכת הפרסום שאתם עובדים איתה לעבוד על "אוטומט" ולהגיע לבדה לאנשים שיכולים להיות רלוונטיים למוצר או השירות שלכם.

לא מכפילים את התקציב על קמפיינים שעובדים!

בעולם הדיגיטלי, הכל משתנה בשניות, מה שרלוונטי היום לא בהכרח יהיה רלוונטי מחר, מהסיבה הזו, כאשר אתם מזהים קמפיין שיש לו ROI (החזר השקעה) טוב, אל תתמהמהו – תכפילו את התקציב בהקדם! כי כנראה שבקרוב מאד הוא יתייקר.

מתעלמים מפיצ'רים וסוגי מודעות חדשים

טעות מספר 2 דיי עובדת על אותו העיקרון של טעות מספר 1, עכשיו יותר מתמיד, פייסבוק מוציאה פיצ'רים וסוגי מודעות חדשים לעיתים קרובות, קחו את הדוגמא מ-2012 שפייסבוק השיקה "מודעות בתוצאות החיפוש". בגדול מדובר במודעה שמופיעה אחרי חיפוש שאילתה מסויימת, אחרי מספר שבועות, נתונים מקמפיינים הוכיחו עליה פי 10 בביצועים בהשוואה למודעות רגילות, מה קרה אחרי כמה חודשים? אתם בטח כבר מבינים.. התוצאות התחילו לרדת, המחירים עלו וכן, פייסבוק הסירה את סוג המודעה הזו לגמרי עקב ביצועים חלשים, אבל עדין, כשהפיצ'ר רק יצא – התוצאות היו מדהימות!

לא מבצעים A/B TEST לכל אספקט בקמפיין

אם יש שיעור חשוב שלמדנו ב-Ymedia בשנים האחרונות בנוגע לביצועי קמפיין זה שהדטא הוא המלך, כשאתם מפרסמים בפייסבוק לעולם אל תניחו הנחות ותמיד אבל תמיד תבחנו ותעשו טסט לכל אספקט בקמפיין שלכם: תמונות, כותרות, טקסטים, נתונים דמוגרפיים – תבחנו הכל ותופתעו לראות כמה ההבדלים הם עצומים, בסוף מדובר בתקציב שלכם, השקיעו אותו בתבונה.

שמים את כל הביצים בסל אחד

זה נכון שצריך להכפיל תקציבים לקמפיינים שהביצועים שלהם טובים, אבל באותה נשימה תצטרכו להתכונן ליום שאותם קמפיינים יפסיקו לספק תוצאות.

באופן אישי, אנחנו אוהבים לחלק את התקציב בצורת הפרטו:

  • 80% ביצועים (performances) – השקעה בקמפיינים שמייצרים החזר השקעה גבוה
  • 20% ניסוי ותהייה – בחינה של עיצובים חדשים, טקטיקות חדשות, קהלים חדשים בשביל למצוא הזדמנויות רווחיות חדשות.

בשביל להיות צעד אחד לפני המתחרים שלכם, תהיו חייבים לנסות קמפיינים ורעיונות חדשים כל הזמן.

משגרים ושוכחים

לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים ממפרסמים ובעלי עסקים כל מיני הנחות מוטעות שברגע שהקמפיין יוצא לדרך והביצועים טובים אפשר לשכוח ממנו והוא עובד על טייס אוטומטי – שגיאה חמורה של מפרסמים. ועכשיו נסביר: אחת המטריקות הקריטיות ביותר לביצועי הקמפיין שלכם נקראת "frequency" (תדירות). הערך של משקף את כמות הפעמים בממוצע שגולש ייחודי נחשף לתוכן שלכם, ככל שתדירות המודעה גודל כך ביצועי הקמפיין יורדים. 

תחשבו על זה, ברגע שראיתם מודעה 10 פעמים, גם אם התעניינתם בה והקלקתם, אתם כנראה לא תקליקו עליה שוב נכון?

אגב, זה אחד ההבדלים הגדולים בין פרסום בפייסבוק לפרסום בגוגל, בגוגל, אתם מתרגטים גולשים שחיפשו מוצר כלשהו לעומת פייסבוק, שם אתם מתרגטים ע"פ תחומי העניין של קהל היעד שלכם, לכן הסיכוי שלהם להתעייף מהמודעות שלכם גבוה מאד, המלצה שלנו – לא לעבור את אזור ה-5 בתדירות המודעות שלכם, שזה למעשה אומר שהמודעה הוצגה לפחות 5 פעמים בפני גולש ייחודי בודד.

לא משתמשים בטראפיק שכבר קיבלתם

אחת הטעויות השכיחות והקריטיות היא לא להשתמש בדטא שכבר קיבלתם מהקמפיינים, כבר שילמתם אלפי אם לא עשרות אלפיי שקלים לפייסבוק, גולשים הקליקו ונכנסו לאתר שלכם, מה אתם עושים עם המידע הזה?

קבלו נתון שנכון לאתרי e-commerce, מעל 90% מהגולשים שיכנסו פעם ראשונה לא יבצעו רכישה, באתרים רגילים זה מע 70% מהגולשים שיצאו ולא יחזרו, למעשה, 70%> מהטראפיק ששילמתם לא הולך לקנות, אל תעשו את הטעות הזו ותשתמשו לפחות ב-2 האסטרטגיות הבאות:

א. פופאפי יציאה – יש כל כך הרבה כלים ליצירת פופאפים, https://sumo.com/, https://optinmonster.com/, https://poptin.com/' , ברגע שהגולש שלכם יכנס לאתר ויתכונן לצאת לכיוון לחצן X, יפתח בפנים הודעה עם הצעת ערך כלשהי שתאפשר לכם לאסוף את המייל שלו ולשלוח לו הודעות עם טיפים והצעת ערך וחזרה לרכישה באתר.

ב. Remarketing – אם אתם לא אוספים את המייל של הלקוח, תפרסמו להם שוב באמצעות קהלים מותאמים באתר שלכם, לעיתים קרובות אנחנו נתקלים בלקוחות שלא הטמיעו שום פיקסל בנכסים הדיגיטליים שלהם, כשהם עושים זאת הם למעשה מפסידים את הכל התנועה שהם הכניסו לאתר שלהם, הרי אם גולש הקליק על המודעה שלכם ונכנס לאתר, כנראה שיש בו מידת עניין מסויימת לשירותים שלכם, לא? 

Ymedia חברת לידים

יופה מדיה בע"מ הינה חברת לידים וותיקה ומנוסה בעלת רקורד עשיר בתחום מכירת לידים, עד היום סופקו מיליוני לידים ע"י החברה באמצעות ערוצי שיווק שונים ומגוונים בתחומים תחרותיים. כיום, החברה מנהלת תקציבי מדיה בגובה עשרות מיליוני ש"ח בשנה.

המומחיות שלנו

תחום הפיננסים זה התחום שאנו הכי חזקים בו, בהתחייבות: ביטוח, הלווואות, אשראי, משכנתאות, פנסיוני, ניהול השקעות ועוד.

יצירת קשר

שניה לפני שהלכת!

רצינו להציע לך חבילת לידים במחיר מיוחד,

לקבלת פרטים מלאו את הטופס:

להזמנת חבילת לידים מלאו פרטים:

דברו איתנו

לשיחת ייעוץ מהירה מלאו פרטים או התקשרו:
073-3742226