קורס פייסבוק
מכללות שונות ברחבי הארץ מציעות קורסים פרונטאליים לפרסום בפייסבוק ובדיגיטל, עם דגש על קידום ממומן. בנוסף לכך, קיימות גם סוכנויות פרסום דיגיטלי שמציעות סדנאות וקורסים דומים בתחום – הן פרונטאלית והן אינטרנטית. לרוב ניתן לקחת קורסים למתחילים וקורסים למתקדמים, ויש לבדוק היטב מה כל גורם מקצועי מציע. זוהי דרך מצוינת להתחיל ללמוד את רזי התחום ואף לקבל ניסיון מעשי חשוב, תוך שאתם מקבלים הכוונה מאנשים שעושים את זה בפועל.
שיעורים פרטיים
אפשרות נוספת היא לאתר אנשי מקצוע בעלי ידע וניסיון בניהול קמפיינים וניהול מדיה חברתית ולשכור את שירותיהם לצורך שיעורים פרטיים אחד על אחד. באופן זה ניתן ללמוד בקצב שלכם, בין אם הוא איטי או מהיר מהממוצע, ולקבל יחס אישי מהמורה. בכל אופן, בין אם הלימודים נערכים אחד על אחד או במסגרת קבוצה, בהחלט אפשר לרכוש ידע חשוב בדרכים אלו.
מדריכים ברשת
היום ניתן ללמוד אינספור תחומים על ידי היעזרות במדריכים כתובים וסרטונים ברחבי הרשת, ופרסום בפייסבוק אינו שונה בכך. את אותם מדריכים ניתן למצוא בין היתר על ידי חיפוש בגוגל וביו-טיוב. חלקם קצרים וחלקם ארוכים, חלקם מיועדים למתחילים וחלקם למתקדמים. בכל אופן, למידה מחוץ למסגרת מסודרת עשויה להיות אכן פחות יעילה ומסודרת, אך המידע ניתן פעמים רבות גם בחינם. כמובן שקיימים ברחבי הרשת גם קורסים בתשלום, וחלקם גם מציעים מעבר של הסמכות ומבחנים. בנוסף, כדאי לדעת שקורסים אינטרנטיים רשמיים רבים של פייסבוק עצמה ניתן למצוא במסגרת Facebook Blueprint.
למידה מעשית
בסופו של יום, מי שבאמת מעוניין להתמקצע בתחום, בין אם בשביל לקדם את העסק שלו עצמונית או לעבוד כמנהל מדיה חברתית או מנהל קמפיינים ולקדם עסקים וחברות של אנשים אחרים – חייב לצבור ניסיון מעשי. ניסוי וטעייה הם חלק משמעותי מאוד מהפרסום. מתוך הניסיון לומדים אינספור שיעורים ורוכשים תובנות חשובות רבות להמשך הדרך. זה נכון בתחומים רבים בחיים, וזה נכון גם כשמדובר בפרסום דיגיטלי. העניקו לעצמכם בסיס תיאורטי מוצק – ואז פנו להעמיק ולשפר אותו על ידי רכישת ניסיון מעשי.
לידים לעסקים – התוצאה המעשית של קידום בפייסבוק
אחד היעדים המרכזיים של כל פרסום בפייסבוק – בין אם עבור העסק שלך או כלקוח של סוכנות – הוא יצירת לידים איכותיים לעסקים. לידים הם הפניות שמגיעות דרך המודעות שלך: גולשים שהתעניינו, השאירו פרטים, והביעו עניין במוצר או בשירות. במהלך קורס פרסום, תלמד איך לנסח את ההצעה הנכונה, לבנות את הקהל המדויק, ולהשתמש בפיצ’רים של פייסבוק (כמו טפסים מובנים או דפי נחיתה) כדי להפוך תקציב שיווקי ללידים בפועל.
ללמוד לייצר לידים – או לדעת לקנות חכם
עסקים רבים משלבים בין לידים שמגיעים מקמפיינים עצמאיים לבין רכישת לידים מגורמים חיצוניים. כשיש לך הבנה בפרסום, אתה יודע לא רק להביא לידים לבד – אלא גם לבדוק אם הלידים שקנית באמת שווים את ההשקעה. אתה מבין מהי עלות ליד סביר, אילו קהלים מגיבים הכי טוב, ואיך אפשר "לחמם" לידים קרים עם קמפיין רימרקטינג מדויק. לכן, גם אם לא תתעסק בפרסום באופן מלא – הידע הזה קריטי לכל מי שרוצה לקדם את העסק שלו בצורה מודעת ורווחית.