פרסום מודעה | מדריך ל-6 הטעויות שאתם עושים בפייסבוק | Ymedia שיווק דיגיטלי

פרסום מודעה  מדריך ל-6 הטעויות בפייסבוק

כותב: שי יופה

כותב: שי יופה

פורסם בתאריך 26 במאי, 2019

התעייפתי מלשמוע בעלי עסקים או מפרסמים למינהם שמנסים ליצור לעצמם לקוחות חדשים ולא מצליחים.. אבל בעיקר התעייפתי מלשמוע את אותן טעויות שחוזרות על עצמם כל הזמן במהלך בניית קמפיין בפייסבוק,

החלטתי לבנות את המדריך הזה על מנת לעזור לך להימנע מאותן טעויות ולבנות לעצמך קמפיין מנצח בפייסבוק:

1. קדם את הפוסט "boost post"

הטעות הראשונה נמצאת בכפתור Boost post של פייסבוק

המדריך הקצר הזה נוצר בעקבות חוויה לא נעימה שעברתי, בניסיון להשיג את פייסבוק, הלך לי המון זמן בשביל לטפל בבעיה קטנה שהיתה לי בדף הפייסבוק, תהיתי, כמה אנשים חווים את אותה בעיה על בסיס יומיומי ולא הופתעתי לגלות, שהמון!!

הכפתור ממבט ראשון נראה מאד אטרקטיבי אך בסוף מוביל לביזבוז מוחלט של הכסף והזמן שלכם, לא יודע אם אתם יודעים, פייסבוק היא הרבה דברים, אבל לפני הכל – היא חברת פרסום ואחת ההכנסות הגדולות שלה היא דרך מפרסמים כמוני וכמוכם בפייסבוק, לכן היא תעשה הכל כדי שתשלמו כסף ותפרסמו בעצמכם, גם אם אתם לא יודעים, זו הסיבה שהיא רודפת אחריכם נון סטופ וממליצה לכם לפרסם את הפוסטים שהעלתם לאחרונה.

כמו בחיים, דברים שמגיעים בקלות בד"כ לא עובדים לאורך זמן, גם הכפתור BOOST POST, מה שקורה כשאתם לוחצים עליו, אתם למעשה מדלגים על הרבה שלבים קריטיים ביצירת הקמפיין, ומפרסמים את המודעות בצורה אוטומטית ולקהל יעד, שבכלל לא רלוונטי אליכם… 

למשל: אם המוצר שאתם מוכרים מיועד לקהל יעד בגילאים צעירים, אתם צריכים לפרסם לאותו קהל במיקומים כמו "אינסטגרם" ולא בפייסבוק, העניין הוא שלא תוכלו לשנות את המיקום דרך כפתור BOOST POST ותיאלצו לפרסם בצורה אוטומטית לקהל יעד שכנראה, לא יהיה מעוניין בשירותים שלכם, מה עם כל האנשים שלא רלוונטים אליכם? כדאי להסיר אותם מקהל היעד שלכם לפני שבניתם מודעה לא? אז זהו שדרך הכפתור הנ"ל אתם לא יכולים לעשות זאת, הפיתרון הוא להיכנס לחשבון המודעות דרך המחשב, וליצור את הקמפיין לפי השלבים הנכונים ביצירה מודרכת ולא לדלג על שום דבר.

2. בחירת מטרת קמפיין שגויה

האם שאלתם את עצמכם, מה המטרה? נתקל בהרבה מפרסמים שפשוט בוחרים במטרת קמפיין שגויה שלא מתאימה למה שהם מחפשים, כאמור, בפייסבוק יש מטרות קמפיין שונות ועליכם לבחור את מה שרלוונטי עבורכם

אם אתם מעוניינים ליצור מתעניינים \ לקוחות חדשים לשירות אותו אתם מוכרים, מטרת הקמפיין צריכה להיות "Lead generation" (יצירת לידים – מתעניינים חדשים) או לחילופין "messages" שגם דרכה תוכלו לעניין אנשים ולגרום להם לשלוח לכם הודעה אישית לדף, הטעות הקריטית שהרבה מפרסמים עושים זה ליצור לימונדה עם אבטיח..

3. קהל יעד לא מדוייק

קמפיין פרסום טוב, הוא כזה שקהל היעד שלו הוגדר באופן מדוייק, הצלחתם לדבר בדיוק לבן אדם שרלוונטי למוצר שלכם והכי חשוב – בצורה ישירה, שהוא או היא מרגישים שאתם מדברים בדיוק אליהם.. לשם כך כדי לכם להכיר את הכלי הבא: 

audience insights

באמצעות הכלי המדהים הזה, אשר מאפשר לכם ללמוד איך מתנהג, איפה נמצא קהל היעד שלכם ועוד הרבה, תוכלו לבנות את אותה פרסונה שדיברתי איתכם עליה וכך תוכלו, להציג את המודעה שלכם בפני קהל היעד הנכון – מה שיגדיל משמעותית את הסיכוי שאנשים ישאירו לכם פרטים או התעניינו.

4. תסיר ספאם

ספאם סליחה על הביטוי, הוא זבל. הוא במילים אחרות, קהל יעד שאתם ממש לא רוצים לבזבז כסף עליו, ספאם יכול להיות כל מיני בוטים, פרופילים מזויפים או פשוט אנשים שלא רלוונטים אליכם או למוצר שלכם, הבעיה עם אותו ספאם שהם מקליקים ואף משאירים לכם פרטים בצורה אוטומטית, אחת הטעויות הנפוצות היא שמפרסמים לא מסירים את אותו ספאם ע"י 2 פעולות פשוטות:

א. תסירו ישובים ערביים בבחירת המיקומים הגיאוגרפיים במודעה (אין שום קשר גזעני או פוליטי – פשוט שם נמצא רוב הספאם)

ב. תסירו תחומי עניין כמו palestine \ GAZA \ ARAB IDOL ועוד…

5. שלילת קהלים לא רלוונטים

אז למדתם להסיר ספאם, מעולה, אבל מה עם אנשים שהם אומנם לא בוטים או מערכות אוטומטיות כאלו ואחרות? הם אנשים כמוני כמוכם שפשוט לא צריכים את המוצר שלכם… למשל, אם אתם מוכרים פרסום ללקוחות, כדאי שתסירו אנשים כמו "סוכנויות דיגיטל" או בקיצור – אנשים שמוכרים את אותו מוצר כמו שלכם, כי כנראה שהם לא הולכים להיות לקוחות שלכם… 

6. מודעה לא ספציפית

המודעה הטובה ביותר – תוצג לבן אדם הנכון ביותר, אם אתם מפרסמים לנשים, תפרסמו מודעה שפונה בשפת נקבה, אם אתם מפרסמים לגברים מבוגרים תפרסמו מודעה שפונה בסלאנג בוגר יותר, אם אתם מפרסמים לילדות קטנות, תפרסמו מודעה עם תוכן בשפת נקבה ובסלאנג צעיר יותר, אני רואה מאות מודעות שפשוט מוצגות בצורה אוטומטית לכולם, ברור שהם לא יקבלו אינטרקציה של לקוחות, הם עוד מודעה בנאלית מיני מיליוני מודעות, תחשבו איך בחלון זמן של מאית שניה אתם תופסים את הלקוחות שלכם.. זה יקרה אם תדברו אליהם בצורה ישירה 

לדוגמא: אם אתם רוצים לפרסם שירותי אסתטיקה רפואית, תבנו סדרת מודעות לכל טיפול, מודעות לטיפול בוטוקס, מודעות לטיפול מתיחת פנים, מודעות להסרת שיער, כל אחת מקבוצת המודעות צריכה להיות מוצגת בצורה שונה וייחודית לקהל היעד שבניתם.

זהו עד כאן, מקווה שהצלחתי באמת לספק לך ערך אמיתי ולעזור לך לבנות קמפיין שמביא לקוחות פוטנציאליים והכי חשוב – משלמים. 

אם אתה רוצה ללמוד עוד הרבה דברים שיעזרו לך להגדיל את קהל לקוחותיך, הכנתי עבורך קורס ייעודי שכל מטרתו היא ללמד אותך שלב אחרי שלב – איך יוצרים קמפיין שמביא לקוחות בפייסבוק, בקורס תקבל גישה לסדרת סרטונים שיסבירו לך שלב אחרי שלב איך בונים קמפיין בצורה נכונה, והכי חשוב – אתה מקבל ממני תמיכה מלאה.

 

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
דילוג לתוכן