10 הדברים שחייבים לדעת לפני שבוחרים משרד פרסום | Ymedia שיווק דיגיטלי

10 הדברים שחייבים לדעת לפני שבוחרים  משרד פרסום

כותב: אריאל בבצ'יק

כותב: אריאל בבצ'יק

פורסם בתאריך ינואר 16, 2019

על אף ההיצע הגדול וריבוי האופציות, עסקים רבים נכווים ומתאכזבים לאחר ששילמו ממיטב כספם לאנשי שיווק ומשרדי פרסום שהבטיחו להם הרים וגבעות. בחירת משרד פרסום מתאים היא איננה משימה קלה, בדיוק כמו שיש להקפיד על שותף מתאים כשפותחים עסק, כך עלינו לנהוג בבחירת משרד הפרסום שלנו. מערך שיווקי חזק הוא הבסיס של כל עסק מצליח ולכן כמו שהורים מוודאים שילדיהם מקבלים טיפול ויחס טוב כשהבייביסיטר מגיעה – כך עליכם לוודא שהביבי שלכם בידיים טובות.

במאמר הבא נלמד יחד אילו שאלות חייבים לשאול לפני שבוחרים משרד פרסום ואיך למצוא את ההתאמה האידיאלית עבורנו.

אל תהססו לשאול

1. הגדרת יעדים ומטרות

שנייה לפני שנתחיל לחפש, כדאי שנבין מה אנחנו מחפשים. הגיוני לא?

ככל שהיעדים והמטרות שלנו יהיו ספציפיים יותר, כך נוכל לשאול שאלות מדויקות יותר ולקבל תשובות ברורות. הגדירו תקציב, הגדירו מיהו קהל היעד שלכם, באילו פלטפורמות הוא נמצא וכמה לקוחות חדשים תצטרכו כדי להחזיר את ההשקעה.

כך תוכלו לסנן אופציות לא רלוונטיות ולהתמקד במה שחשוב באמת.

2. תיאום ציפיות

תיאום ציפיות מול משרד הפרסום יכול למנוע אי הבנות, אכזבות והרבה כאב ראש. בעלי עסקים ממהרים להתחיל את העבודה מבלי לרדת לפרטים ולאחר מכן מתאכזבים. מעוניינים בקמפיין לידים?

נסו להעריך עם משרד הפרסום לכמה לידים וטלפונים כדי לצפות בתקציב שהגדרנו.

מחפשים מנהל סושייאל? בררו מולו כמה פוסטים יפורסמו בחודש ומה הניהול כולל. הקדימו תרופה למכה ותחסכו זמן, כסף ואנרגיות יקרות.

3. בקשו לראות את תיק העבודות

כמו בכל תחום, גם כאן כולם יטענו שהם הכי טובים. מכיוון שקשה להסתמך על דיבורים וכדי שנישן טוב יותר בלילה, בקשו לראות את תיק העבודות של נותן השירות כמו אתרים שנבנו על ידי סוכנות השיווק, דפי פייסבוק או אינסטגרם שהם מנהלים ואפילו תוצאות של קמפיינים שעשו.

תיק העבודות מאפשר לנו להבין בדיוק מה רמת המקצועיות והיצירתיות של סוכנות השיווק ועוזר לנו להבין טוב יותר למה לצפות.

 4. סקרנות

הסוד לכל שותפות מוצלחת היא סקרנות. כן, סקרנות.

כמובן שסוכנות השיווק חייבת להיות חדשנית, בעלת ידע ומומחיות משמעותיים בהרבה מהקיים בעסק. אומנם, אם משרד הפרסום לא עובד קשה על מנת להבין את קהל הלקוחות והעסק שלנו, הסבירות שנצליח להגיע למטרות שהצבנו תרד.

שימו לב אם משרד הפרסום שואל שאלות על העסק, מתעניין, מנסה להבין מי קהל היעד של העסק, מה היסטורית השיווק של העסק וכו'.

5. בדקו האם הסנדלר הולך יחף

בדיוק כמו שלא נסמוך על עצה תזונתית של מאמן כושר שמן, כך אין לסמוך על סוכנות שיווק ללא שיווק. היכנסו לאתר של נותן השירות, חפשו אחר עמוד הפייסבוק שלו ותבינו לבד עם מי יש לכם עסק.

נצפה שלסוכנות השיווק יהיה אתר יפה ומקצועי, דפי סושייאל מטופחים ומעוצבים ונוודא שקל למצוא אותם בחיפוש פשוט בגוגל.  

 

לא מהמרים יותר על העסק שלכם

6. בררו מהו אחוז שימור הלקוחות בחברה

אחוז שימור הלקוחות של סוכנות השיווק הוא מדד פשוט שמסביר כל כך הרבה על מלאכת העבודה,רמת השירות ושביעות רצון הלקוחות.

חפשו או תשאלו מהו אחוז הלקוחות שמחדשים את הסכם העבודה עם סוכנות השיווק, דברו עם לקוחות קיימים ולקוחות עבר של סוכנות השיווק על מנת להבין אם סוכנות השיווק מספקת את הבטחותיה.

7. הימנעו מהתחייבויות ארוכות טווח

משרד פרסום טוב לא יחייב אתכם להתחייבויות ארוכות טווח ויאפשר לכם לבחור במשך ההתקשרות.

כאשר איננו מחויבים לתקופה ארוכה, משרד הפרסום יעבוד קשה יותר ויעשה ככל שביכולתו כדי שנמשיך גם בחודש הבא. כתוצאה, השירות שנקבל יהיה טוב ואכפתי יותר.

8. שקיפות

אם משרד הפרסום אינו מאפשר לצפות בתוצאות הקמפיינים: בדתא שנאסף ובאנליטיקס, מוטב לחפש משרד אחר שמאפשר שקיפות מלאה, גישה ומעקב אחרי העבודה.

בחירה נבונה תהיה משרד פרסום המאפשר שקיפות ומעקב מלא אחרי הקמפיינים השונים, הדתא והאנליטיקס. כך נוכל לעקוב אחרי ביצועי משרד הפרסום ולוודא שמתבצעת אופטימיזציה לתקציב הפרסום שלנו.

9. מבחן הקפה

תאהבו את זה או לא, עבודה מול סוכנות השיווק היא מערכת יחסים לכל דבר. שאלו את עצמכם מה באמת חשוב לכם במערכת היחסים עם סוכנות השיווק. בסופו של יום, נבלה הרבה זמן בעבודה עם סוכנות השיווק ולכן חשוב שיהיה לנו נעים, נוח וכיף לעבוד מולם.

בהנחה ואין קשר עסקי במערכת היחסים – האם תשמחו לשתות קפה עם סוכנות השיווק שלכם? במידה ולא, כדאי שתמצאו סוכנות שיווק אחרת.

10. התמקדו בערך שתקבלו, לא במחיר

מחיר הוא ללא ספק שיקול כשבוחרים משרד פרסום, אבל אין זה אומר שיש ללכת עם ההצעה הזולה ביותר. רק לעיתים רחוקות ההצעה הזולה ביותר תיתן לנו את הערך הגבוה ביותר.

במקום, נשאל מה נקבל בעבור הכסף שלנו, נשווה תפוחים לתפוחים, נבין ונבהיר מה מצופה מכל אחד מהצדדים. כך נוכל להעריך את המחיר בצורה מושכלת, תוך תיאום ציפיות ברור המבטיח שבחרנו נכונה.

 

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email

קטגוריות בלוג

איך אנחנו יכולים לעזור?

מאמרים אחרונים

  • ניהול עמוד פייסבוק
  • קידום אורגני לאתר
  • קידום ממומן בגוגל
  • ניהול עמוד אינסטגרם
  • בניית אתר

הירשמו לניוזלטר שלנו

דילוג לתוכן