על מה הולך תקציב הפרסום שלכם בחברת הפרסום | Ymedia שיווק דיגיטלי

על מה הולך תקציב הפרסום  שלכם בחברת הפרסום

כותב: שי יופה

כותב: שי יופה

פורסם בתאריך 3 במאי, 2019

מזל טוב, סגרתם קידום עם חברת פרסום חדשה, הדבר הראשון שכדאי לעשות לקראת תהליך השיווק הוא חלוקת תקציב ובניית אסטרטגיה,

 הפעילות השיווקית ברוב הקמפיינים מתחלקת לפעילות מיתוג ולפעילות ממומנת, במאמר הבא החלטנו לחשוף בפניכם את שיטת התמחור ובעצם, לאיפה הולך הכסף שלכם.

תקציב הפעילות הממומנת:

תקציב הפרסום הממומן מתחלק גם הוא ל-2, חלק אחד הוא למעשה תקציב שהולך למנועי הפרסום השונים ולא למשרד הפרסום עצמו, מעבר לכך, ישנו כמובן גם את התקציב שכן הולך לסוכנות הפרסום עבור בניית הקמפיינים, האסטרטגיה, בניית קהלים, מעקב ואופטימיזיציה יומיומית, וכמובן לכוח האדם במשרד (מישהו צריך לתפעל את כל הסיפור).

חשוב להבין, מהי מטרת הקמפיין? האם יש יותר ממטרה אחת? קהל היעד הוא אחיד ? או שמחולק לפי נשים, גברים, צעירים, מבוגרים? במידה וכן, נדרש יותר מקמפיין אחד ואף סדרה של קמפיינים, ולכן יש לאפיין את זה לעומק.

ניתן לדוגמא, לקוח בתחום השמה וגיוס עובדים, אשר מחפש ליצור מתעניינים חדשים.

אותו לקוח מעוניין מצד אחד לגייס מתעניינים אשר מחפשים עבודה ומצד שני, מעוניין להגיע לחברות אשר מחפשות לגייס עובדים.

לשם כך נדרש לבנות לו סדרה של קמפיינים אשר פונות לקהלי יעד שונים לחלוטין.

תשמרו על תקציב הפרסום שלכם

 

מעבר לפעילות הממומנת, יש את הפעילות המיתוגית או בשמה המקצועי: "פעילות אורגנית".

בד"כ רוב התקציב הולך על יצירת תוכן, תוכן יכול להיות כתיבה מקצועית וקופי רייטינג, יצירת גרפיקות, העלאת התוכן עצמו למדיות השונות וניהול שוטף של הדף, מענה להודעות, שיתוף התוכן בקבוצות\סטוריז וכדומה..

תאפיינו עם משרד הפרסום שלכם בדיוק מה אתם מקבלים בתמורה לריטיינר החודשי ברזולוציות הכי גבוהות, תבקשו מהם מסמך מפורט המסביר מצד אחד את האסטרטגיה ומצד שני את הטקטיקה, איך הם הולכים לעשות את זה הלכה למעשה – שלב אחרי שלב.

אפיון נכון ותיאום ציפיות מונע הרבה כאבי ראש,

שיהיה בהצלחה 🙂

 

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
דילוג לתוכן