שיווק באמצעות מובילי דעה – למה כדאי וכיצד זה עובד? | Ymedia שיווק דיגיטלי

שיווק באמצעות מובילי דעה – למה כדאי וכיצד זה עובד?

מבין דרכי השיווק הנפוצות בדיגיטל, שיווק מבוסס מובילי דעה הוא אחד מהבולטים שבהן. אנחנו מצויים בשיאו של עידן הסושיאל – העידן החברתי – בו לאנשים מן השורה יש השפעה אדירה. יו-טיוברים ובלוגרים פותחים ערוצים משלהם בפלטפורמות השונות, ובפרט ביו-טיוב ובאינסטגרם, ומשתפים מהחוויות האישיות שלהם, לרבות ביקורות שהם עושים על מוצרים שונים. אחריהם עוקבים אינספור גולשים שצמאים למוצא פיהם, ובעלי עסקים וחברות שיודעים לנצל זאת בחוכמה, גם יזכו ליהנות מכך.

מובילי דעה יהפכו את הפרסום שלכם לאמין יותר.

כיצד זה עובד בפועל?

על קצה המזל, יש לאתר משפיענים ומובילי דעה בתחום או בנישה הספציפית שלכם, ולהציע להם לשתף פעולה. הם יפרסמו את המוצרים שלכם במסווה של ביקורת אובייקטיבית ולא כפרסומת שיווקית, וזאת בתמורה לתשלום כספי או כל הסכם אחר שתסכמו ביניכם.

שיווק ממוקד במיוחד

ניתן לבחור מוביל דעה שקהל העוקבים שלו הוא בדיוק הקהל שאליו אתם שואפים להגיע, מבחינת גיל, מגדר, קווי אישיות – ועוד. לאחר שאפיינתם את הקהל שאליו אתם רוצים להגיע, תוכלו לאתר במדויק את מוביל הדעה המתאים לכם – ולהציע לו לפרסם את המוצר/ים שלכם. כך תוכלו להגיע בדיוק רב לפלח השוק שבפניו אתם רוצים להיחשף. מעבר למאפיינים הדמוגרפיים של הקהל, כמובן שתוכלו לבחור מוביל דעה שמתמחה ומזוהה מראש עם התחום המקצועי שלכם, כמו למשל מזון, קוסמטיקה, אופנה – וכו'. שיווק ממוקד הוא שיווק חכם ואפקטיבי, מה שהופך את השיווק באמצעות מובילי דעה ליעיל במיוחד.

חשיפה רחבה

רוב מובילי הדעה לא נבנים ביום אחד. בהנחה שהם יצרו לעצמם קהילת עוקבים אדוקה מ-0, הם עבדו קשה בשביל להשיג את זה, וכיום כבר עוקבים אחריהם אנשים רבים. כמובן שמלכתחילה אם אין להם קהל גדול – הם לא יכולים להיחשב כמובילי דעה. משמעות הדבר היא ששיווק באמצעות מובילי דעה הוא שיווק שזוכה לפרסום וחשיפה רחבה עד מאוד, וזוהי כמובן משאת נפשם של חברות ועסקים רבים. בהתחשב בכך שמדובר לא רק בקהל גדול, אלא גם כאמור בקהל ממוקד, השיווק הופך לחזק ועצמתי כפליים.

קהל חם

קהל העוקבים של מובילי הדעה השונים הוא לא רק קהל רלוונטי מבחינת תחומי העניין שלו, אלא גם קהל שצמא לשמוע ביקורות על שירותים ומוצרים בתחומי העניין שלו. זהו קהל חם, שמעוניין לבצע רכישות שמתאימות לו. רבים מהעוקבים אינם זקוקים ליותר מאשר מספר מילים טובות ממוביל דעה בשביל להשתכנע ואולי גם לרכוש את המוצר שעליו הוא המליץ. כמובן שחשיפה בפני קהל חם היא תכליתית מאוד, והרבה יותר מאשר שיווק לקהל קר.

שיווק אמין

לגולשים רבים יש מחסומים בפני פרסומות למיניהן. כשהם מאזינים למוצא פיו של מוביל דעה שהם אוהבים ומעריכים, הם לא מתייחסים לביקורות המוצרים שהוא מעלה כאל פרסומת, אלא כאל חוות דעת אישית שלו. ביחס לדרכי שיווק אחרות, זהו ללא ספק יתרון אדיר, שיעזור לכם לדלג בקלות מעל אותם מחסומים.

מיתוג מתקדם  

כמו שחברות גדולות משתמשות בפרזנטורים מפורסמים ומוערכים בשביל לקדם ולמתג את המוצרים שלהן, כך גם אתם יכולים לעשות זאת באמצעות מובילי דעת קהל. למעשה, מדובר במידה רבה בדרך טובה, ממוקדת ויעילה יותר לעשות זאת בשל הסיבות הנ"ל. מובילי דעה יעזרו לכם להיות מזוהים איתם, ועצם ההתייחסות שלהם והביקורת החיובית שהם יעניקו למוצר שלכם תשפר את המיתוג ואת התדמית שלו ושל העסק או החברה שלכם.

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
דילוג לתוכן