כך תדע אם חברת הפרסום שלך עושה עבודה טובה | Ymedia שיווק דיגיטלי

כך תדעו אם חברת הפרסום שלכם עושה עבודה טובה

כותב: אריאל בבצ'יק

כותב: אריאל בבצ'יק

פורסם בתאריך מרץ 14, 2019

אחת התופעות המצערות שחוזרות על עצמן שוב ושוב בפגישות שלי עם לקוחות חדשים הם אותם בעלי עסקים שנכבו בעבר מכל מיני נותני שירות שהבטיחו להם הרים וגבעות.

 לעיתים, מדובר בציפיות לא ריאליות של בעל העסק ולפעמיים מדובר ב"מקדמים" למינהם שלקחו כסף ונעלמו. אין לתאר את תחושת האכזבה ופניהם כשאנחנו עוברים על הנכסים הדיגיטליים שברשותם ומבינים כי העבודה לא בוצעה.

במקרים אחרים ויותר נפוצים מדובר בבעלי עסקים שנפלו על סוכנות דיגיטל חובבנית שלא סיפקה את הסחורה. במקרים כאלה מבינים מהר מאוד שאין על מי לסמוך. 

אבל מה עם כל אותם בעלי העסקים שעובדים כרגע מול חברת שיווק ופשוט לא יודעים מה קורה? 

נדיר למצוא בעל עסק שיודע מה באמת קורה אצלו באתר, כמה עולה לו כל קליק, ליד ומדדי ביצוע אחרים.  

"אבל אני בעל עסק, אין לי זמן ואני בכלל לא מבין בדיגיטל!"

אז נכון, בעלי עסקים צריכים להיות עסוקים בלנהל את העסק ולהיות פנויים לדברים אחרים ולכן פניתם לחברת פרסום. בנוסף, כנירא שפתחתם עסק כדי לעשות את מה שאתם אוהבים ורוצים לעסוק בו וזה כנירא לא פייסבוק.

הכל יפה ונכון, אבל אנחנו חייבים לעקוב אחרי ביצועי חברת הפרסום שלנו ושתהיה לנו הבנה בסיסית (לפחות) בשיווק.

במאמר הבא נענה על שאלות נפוצות כמו איך לוודא שבאמת מקדמים את האתר שלנו והאם כל הקמפיינים האלה בפייסבוק שווים משהו, מבלי להיות מומחים גדולים.

איך אדע אם מקדמים לי את האתר?

מבלי להיכנס לעומק, מיקום האתר מושפע מפרמטרים רבים כמו בניית כותרות, מילות מפתח, לינקים, אופטימיזציה למהירות האתר ועוד הרבה קללות אחרות.

במידה ואתם מעוניינים לראות את התמונה הגדולה, ישנם כלים חינמיים כמו SiteChecker המבצע ניתוח  SEO לכל עמוד באתר ונותן לו ציון מ1 עד 100, כשהשאיפה להגיע ל100. 

כך, גם אם אינך מבין בקידום אתרים תוכל לעקוב אחרי הציון של כל דף ודף באתר בשני קליקים בלבד!

מעתיקים את כתובת הURL של הדף אותו נרצה לבדוק ושולחים לבדיקה.

הקפידו לעקוב אחרי הציונים שהאתר מקבל בעמודים השונים מפעם לפעם. במידה ואין שיפור בציונים כנירא שכדאי להחליף איש מקצוע.

מעקב אחרי הקמפיינים בפייסבוק

כשמדובר בקמפיינים ממומנים, העלויות לתוצאה מאוד דינמים ותלויים בתחרותיות ולכן לא נצמד למספרים מדויקים. מצד שני, כל בעל עסק חייב להיות מחובר למערכת המודעות של פייסבוק ולעקוב אחרי ביצועי הקמפיינים הפעילים.

Facebook Page Manager
בעזרת Facebook Page Manager ניתן לנהל בקלות את העמוד העסקי, לענות ללקוחות בצ'אט ולחזור ללקוחות בזמן אמת. 

Facebook Ads Manager
מנהל המודעות הוא כלי המאפשר להתעדכן לגבי כל הביצועיים והסטטיסטיקות של הקמפיינים בפייסבוק. אפליקציות המודעות של פייסבוק פשוטה לתפעולה ודרכה ניתן לעקב אחרי פרמטרים חשובים אחרים כמו איך מוצגת המודעה, מה תוכן המודעה, כמה עולה לנו כל ליד, איך המודעה מופיעה אצל משתמשים אחרים ועוד הרבה מידע חשוב. 

תופתעו לגלות שרוב בעלי העסקים אפילו לא יודעים איך המודעה שלהם נראת, מי קהל היעד שהעסק שלהם מטרגט ומה מובטח ללידים שמשאירים פרטים. 

כפי שאתם רואים, מדובר בממשק נוח ונגיש, דרכו תוכלו לעקוב אחרי ביצועי הקמפיין, עלויות, מגמות וכל זה בשתי דקות.

לסיכום, איננו צריכים להיות מומחים גדולים בשיווק דיגיטלי. כולנו יכולים להשקיע כמה דקות ביום כדי למנוע הפסדים כספיים וזמן יקר. 

אולי יעניין אותך גם: 10 הדברים שחייבים לדעת לפני שבוחרים משרד פרסום

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
דילוג לתוכן