היכן להשקיע - קידום אתרים אורגני או קידום אתרים ממומן? | Ymedia שיווק דיגיטלי

היכן להשקיע - קידום אתרים אורגני  או קידום אתרים ממומן?

קידום בגוגל מתחלק באופן גס לשתי פלטפורמות שונות – קידום אורגני (SEO) וקידום ממומן (Google Ads). אין סיבה לחשוב שמדובר בפלטפורמות מתחרות, ולמעשה לכל אחת יש יתרונות, מאפיינים, שימושים – וגם חסרונות משלה. אין כאן שאלה של עדיפות, אלא של התוויית אסטרטגיה נכונה, וכל מקרה לגופו. לפעמים עדיף להשתמש בפלטפורמה אחת, ולפעמים בשנייה, ולרוב כדאי לשלב כלים ולהשתמש בשתיהן בחוכמה.

קידום אתרים אורגני או ממומן?

 

70-30

הנתונים מספרים שכ-70% מכלל הטראפיק שמגיע דרך מנוע החיפוש של גוגל הוא טראפיק אורגני, וכ-30% מגיע באופן ממומן. למרות שהנתונים ברורים למדי, אי אפשר להסיק מזה שקידום אורגני עדיף על קידום ממומן, בגלל שהדינאמיקה שלהם שונה לחלוטין – וכך גם סוג ואופי הטראפיק שמגיע לאתר.

השקעה מניבה

קידום אורגני מהווה השקעה לטווח ארוך. מלבד התשלום לסוכנות פרסום דיגיטלי שתבצע את העבודה, אין צורך בהשקעה של כסף עבור תשלום נוסף לגוגל. הדבר אמנם לוקח מספר חודשים טובים, ולפעמים אף מעבר לכך, אך בסופו של יום – האתר שלכם בהחלט יכול להיות מדורג במקומות הראשונים בדף התוצאות. אם הקידום בוצע באופן איכותי, הוא יוכל להישאר שם זמן רב גם תוך השקעה פאסיבית יחסית החל מאותה נקודה. זאת לעומת קידום ממומן, בו ברגע שהפסקתם לממן – הפסקתם גם לקבל פרסום.

מתקפת בזק

קידום ממומן הוא כמו בליצקריג – מתקפת בזק. אם אתם חסרי סבלנות, דרך קידום ממומן תוכלו לטפס מהר מאוד למקומות הראשונים בגוגל, למרות שבכל מקרה יש לבצע אופטימיזציה ולשפר את התוצאות וההישגים עם הזמן. זהו כמובן היתרון הגדול ביותר של הערוץ השיווקי הזה. חסרונו מצוי בצורך להשקיע כסף ללא הפסקה, וכאמור – אם תחתכו את המימון, תחתכו גם את הפרסום.

למה לא גם-וגם?

לא חובה לבחור או-או, ובמקרים רבים – עדיף גם-וגם. קידום אורגני לא בא על חשבון קידום ממומן, ולהפך. אם חשוב לכם לקדם את האתר ולראות תוצאות תכף ומיד, תוכלו להשקיע בקידום ממומן. אין זה אומר שלא כדאי להשקיע גם בקידום האתר לטווח ארוך, כך שתוכלו לקבל לידים ומכירות באופן אורגני ואף להקטין את תקציב הפרסום שלכם עם הזמן, כי הפניות אליכם יגיעו גם כך. יתרה מכך, אפשר לבחור לקדם באופן ממומן ביטויים מסוימים מאוד, ולהשקיע את שאר המאמצים בקידום אורגני. בכל מקרה חשוב מאוד להשקיע בשיפור והשחזת ממשק וחוויית המשתמש באתר, מאחר ושניהם חשובים מאוד לכל סוג של שיווק של האתר.

ואם בכל זאת בוחרים

אם בכל זאת רוצים לבחור בין האפשרויות ולא ללכת על שתיהן, יש מספר נקודות שחשוב להתייחס אליהן –

  • יתרון חשוב של קידום אורגני טמון ביכולת להתגבר על אתרים בעלי תקציב פרסום גבוה, שאולי לא הייתם יכולים להתמודד איתם בהצלחה דרך קידום ממומן. קידום אורגני אינו תלוי תקציב באותה מידה, אלא יותר תלוי איכות עבודה.
  • גולשים נוטים לבחור ולתעדף תוצאות אורגניות ולא תוצאות ממומנות. הם סבורים שהתוצאות הללו סמכותיות, מקצועיות וותיקות יותר, ומי שמבין בתחום – גם יודע שהם הגיעו לפסגה אחרי השקעה רבה יותר של זמן ועבודה.
  • אם יש לכם תקציב גבוה דיו ואתם רוצים לקדם עניינים באופן מהיר, כמו במקרה בו אתם מעוניינים להשיק מוצר חדשני לשוק – אין תחליף לקידום ממומן. לא כולם יכולים להרשות לעצמם להמתין מספר חודשים לכל הפחות.
  • קידום ממומן יכול להביא טראפיק מדויק מאוד, כל עוד הקמפיין מבוצע באופן מקצועי וחכם על ידי סוכנות פרסום דיגיטלי, ויש לכם שליטה מלאה על אילו ביטויי חיפוש יובילו לאתר – ואילו בפירוש לא.

שתפו אם אהבתם

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
דילוג לתוכן